🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 🕊 آه! 🕊

(ثبت: 256982) اسفند 25, 1401 
🕊 آه! 🕊

 

زیر پلک خاطرات شب هنوز
ناصبور و ذلّه و نفس نفس زنان
چون زنان پا به ماه
ماه پرسه می زند
در عمیق چشمهای خسته ام
خواب این گریزپای ناگزیر
مثل برّه آهویی سیاه پرسه می زند
***
می روم دوگام از خودم برون
در حیاط خلوت دلم که سر به راه نیست
با پلاس تیره ای به دوش
رنگ شب
-گناه پرسه می زند!
***
عشق یا هوس؟
هرچه هست
شعله های سرکش جهنّمی غریب
در سیاه چاله های محو زندگانی ام
گاه می کشد زبانه
-گاه پرسه می زند
***
من به خاطر گلی که مژده ی دمیدنش
در بسیط باغچه
سبز شد به قارقار زاغچه
چتر قارچی به دست
ریسه می روم پگاه و شب که می رسد
گاه خنده
گاه گریه می کنم
روی داغ بسته ساقه ی لبم
آه پرسه می زند!

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. محمدعلی رضاپور

    اسفند 25, 1401

    سلام و درود
    بهاری باشید

  2. استاد بزرگوار و ادیبم
    بسیار بسیار زیبا بود
    لذت وافر بردم
    مهرتان ماندگار

    • جناب شرعی شبگرد عزیز را درودها….از حسن عنایت عالی سپاسگزارم.

  3. طارق خراسانی

    اسفند 25, 1401

    سلام و درود

    بسیار عالی ست

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌🌱

    • درود و عرض ارادت جناب استاد طارق خراسانی عزیز و فرزانه.ممنونم.

  4. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 25, 1401

    سلام و درود جناب دکتر

    اگرچه آبستن دردست شعر امّا شگردهای شاعری حضرتعالی آن‌را شیرین و خواندنی کرده

    درود استاد

    • استاد ارجمند و عزیز جناب دکتر لاهیجی را درودها.از حسن توجه و نکته سنجی تان مشعوف و سپاسگزارم.

  5. عرض ادب و احترام
    استاد خوش عمل کاشانی عزیز
    خدا حافظتون باشه🌹🙏

    • سلام و عرض ارادت دوست دیرین ارجمندم جناب منوچهری عزیز.از حضورتان مشعوف شدم.نیز این سؤال برایم پیش آمد که چرا از نشر آثارتان در این پایگاه مشیّدالارکان خبری نیست؟

      • سلام و سپاس استاد عزیزم
        خیلی مخلصم و خوشحال از این دیدار،هرچند مجازی

        کم سعادتیم استاد
        درگیر زندگی ام
        البته شعر وصله ی جدا نشدنی از تن ماست🌹🌹🌹🌹

  6. نسرین حسینی

    اسفند 26, 1401

    چون زنان پا به ماه
    ماه پرسه می زند
    در عمیق چشمهای خسته ام
    خواب این گریزپای ناگزیر
    مثل برّه آهویی سیاه پرسه می زند
    عالی بود درودها استاد ارجمندم
    قلمتون ماندگار🌺🌺💚💚

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا