🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 🕊 سپیده دمان به نیستان…🕊

(ثبت: 264850) مهر 30, 1402 
🕊 سپیده دمان به نیستان…🕊

 

من از «سپیده دمان» راه برده ام به «نیستان»
به هدیه شعله ای از آه برده ام به «نیستان»

شعور مندرسم را نهاده ام به کناری
هر آنچه فاخر دلخواه برده ام به «نیستان»

دل شکسته ی من با نسیم عشق نلرزد
چنین متاع به اکراه برده ام به «نیستان»

به صدر تا بنشیند دوباره قدر ببیند
فتاده یوسف در چاه برده ام به «نیستان»

اگر چه نیست ز بی مایگی به کف ده خشتم
برای بی بی دل ، شاه برده ام به «نیستان»

خیال خام پلنگ همیشه منزوی ام را
جهیده تا زبر ماه برده ا م به «نیستان»

برای طرفه جوانان چهره ها ملکوتی
پیام پیر دل آگاه برده ام به «نیستان»

چو یوسفم شده حسن ختام «احسن مثوای»
که شادمان «صدق الله» برده ام به «نیستان»!

 

 

 

نقدها
  1. مهرداد مانا

    مهر 30, 1402

    و جدای از تضمین و تلمیحاتی که از اشارتهای کور و گنگ مانا بی نیاز هستند ، آنچه می تواند به ابیات یک غزل زیبایی خاص تری ببخشد ، ارتباط میان عناصر و تصاویر آن است . یعنی آنچه ما در بحث صورخیال ، با نام ” مراعات نظیر ” می شناسیم :

    بیت اول : مندرس ، فاخر
    بیت دوم : دل ، خشت ، بی بی ، شاه
    بیت ششم : پلنگ ، ماه
    بیت هفتم : پیر ، جوان
    بیت آخر : حسن ، یوسف

نظرها 10 
  1. افرا الویری

    مهر 30, 1402

    درود بر شما جناب خوش عمل

    خوشحالم که پس از مدت ها شما را با شعری پویا و جاندار دیدم.

    تندرست و بهروز باشید🙏🌹

  2. معین حجت

    مهر 30, 1402

    درود بر استادم جناب خوش عمل …
    همچون همیشه فاخر و آموزنده 👏👏👏💐💐💐

  3. صفا یغمایی

    مهر 30, 1402

    درودهای بیکران برشمااستادخوش‌عمل
    بسیارفاخر واقعا لذت بردم .
    چه خوب که باز مراجعت فرمودیدوبا آثارنغزتان افاضه می‌فرمائید.
    سلامت وپایدارباشید.
    🌺🌺🌺

  4. طارق خراسانی

    مهر 30, 1402

    سلام و‌ درود بر استاد گرانمهرم

    غزلی بغایت زیبا ، فنی ، دلچسب و قابل تأمل

    در پناه خدا 🌱👏👏👏👏👏👏👏🌱

    • استاد طارق خراسانی عزیز و کرامند
      درود بر شما …از حسن محبتی که نسبت به کمین دارید ممنونم.
      🌸🌸🌸

  5. طلعت خیاط پیشه

    آبان 1, 1402

    استاد ارجمند ذرود بر شما
    بسیار زیبا سروده اید مثل همیشه
    خوشحالم که حضور دارید
    🌸👏🌸🌺🌺👏💐🌿🍃

    • مهین بانوی شعر و ادب را درودها……زنده باشید و سرفراز به مهر….
      🌸🌸🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا