🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

بخش ۱۳۴ – قال رسول الله صلی الله علیه و سلم یکفی ابن آدم فی لقیمات یقمن صلبه

(ثبت: 161105)

مصطفی گفت آدمیزاده

که به خوردن حریص افتاده

باشدش چند لقمگک کافی

که به ابقای او بود وافی

قامت او ازان بماند راست

بهر طاعت به پا تواند خاست

لقمه را اولا مصغر کرد

بعد ازان جمع قلتش آورد

یعنی آندم که لقمه بندی کار

خرد باید به قدر و کم به شمار

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند :

کاربرانی که این مطلب را خوانده اند :

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا