🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

شعر، رهایی ست

(ثبت: 208235)

شعر
رهايي ست
نجات است و آزادی.
ترديدی ست
که سرانجام
به يقين ميگرايد
و گلولهيي
که به انجامِ کار
شليک
ميشود .
آهي به رضای خاطر است
از سرِ آسودگي .
و قاطعيتِ چارپايه است
به هنگامي که سرانجام
از زيرِ پا
به کنار افتد
تا بارِ جسم
زيرِ فشارِ تماميِ حجمِ خويش
درهم شکند،
اگر آزادیِ جان را
اين
راهِ آخرين است.


مرا پرندهيي بدين ديار هدايت نکرده بود:
من خود از اين تيره خاک
رُسته بودم
چون پونهی خودرويي
که بيدخالتِ جاليزبان
از رطوبتِ جوبارهيي .
اينچنين است که کسان
مرا از آنگونه مينگرند
که نان از دسترنجِ ايشان ميخورم
و آنچه به گندِ نفسِ خويش آلوده ميکنم
هوای کلبه ؛ی ايشان است
حال آنکه
چون ايشان بدين ديار فراز آمدند
آن
که چهره و دروازه بر ايشان گشود
من بودم!

 

١٣٤٨

 

 

 

 

 

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند :

کاربرانی که این مطلب را خوانده اند :

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا