🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آب خضر ..

(ثبت: 4524) مرداد 5, 1396 
آب خضر ..

بسمه تعالی

 

هرکه روزی حقّ مردم را به دست زور خورد

عاقبت در گور تنگی   دست او را   مور خورد

 

ما گرفتار  شراب آباد سرخ دل شدیم

زاهد بیچاره  امّا   دانه ی  انگور خورد

 

زندگی با تنگ چشمان سهمگین و مشکل ست

سخت باشد  شهـــد را در خانه ی زنبور خورد

 

شیره ی انگور و آب خضر  در جام دل ست

مرده دل باشد کسی که از شراب گور خورد

 

آرزو    هرذرّه از تن را    به جــــایی افکَنَد

خواهش رندانه ی موسی به کوه طور خورد

 

حلقه ی گیســـــو  حجاب  گُلرُخان کافرست

غنچه تا خندید   زخمِ چشم ها   از دور خورد

 

مـــــورچه  هر قدر گرد آورد دانـه    کرم برد

خرمن اش را کوفت زارع ، دانه را شاپور خورد

 

هر که در کفّ ترازو   سنگ ناجـــوری نهاد

از همان سنگ ترازو   ضربه ی ناجور خورد