🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آنالیزِ فتوسنتزِ مرگ

(ثبت: 250655) شهریور 9, 1401 
آنالیزِ فتوسنتزِ مرگ

 

بعدِ مرگم در زمینِ ناکجا دفنم کنید

زیرِ نبضِ ارغوانِ آشنا دفنم کنید

بی انارِ چشم یک‌ شب رویِ بُردارِ سکوت

سیب یا توتم! خلاصه بی‌صدا دفنم کنید

لَه لَه بودا نبودم بر مزارِ رودِ بود

مِثلِ قو بی معبد و در انزوا دفنم کنید

سروها دستِ خیابان را بگیرید از شما

انتظارِ سایه دارم، غم چرا؟ دفنم کنید!

مسحِ میّت کردن آیینه کاری راحت‌‌‌است

قاصدک، پوپک، توکّل بر خدا دفنم کنید

ساعتِ تغییرِ فردا یک‌ دقیقه زودتر

در کتابِ قصّهٔ پروانه ها دفنم کنید

آه ای خورشید و ماه و جنگل و دریا مرا

پشتِ هیچستان کنارِ دهخدا دفنم کنید

 

ــــــــــــــــــــــــ
سید محمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــــ
محبوبه باقری صیقلانی
ــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا