🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اسم لیلی

(ثبت: 252306) آبان 1, 1401 
اسم لیلی

 

اسم لیلی به لب آورد که آرامم کرد
من شدم قیص بنی عامر بدنامم کرد

گفته بودند که عشق پخته کند عاشق را
به یکی جلوه ز مهتاب رخش خامم کرد

کعبه ی عشق گمانم به سر کویش بود
به طواف حرمش بر تَنَم احرامم کرد

بس که من روزشمار غم دلدار شدم
تشنه ی جام شراب خُم خیامم کرد

هوش از سر ببرد هر که از او یاد کند
باده ای ساخته از واژه و در جامم کرد

گره از زلف گشود و گره زد بر دل من
حکم به اعدام دلم در ملا عامم کرد

من شبگرد نبرم جان ز سر کوی نگار
هدیه بر تربت من سوره ی انعامم کرد

 

محمد رضا شرعی
شبگرد
آبان ماه ۹۹

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 1, 1401

    درود بر شما جناب شرعی عزیز

    احساس قشنگی دارید

    زنده باشید به مهر

    💐🙏💐

  2. محمدعلی رضاپور

    آبان 1, 1401

    سلام و درود و خدا قوت
    جناب شرعی گرامی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا