🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اسير قلعه ى نامرئى

(ثبت: 364) آذر 25, 1394 
اسير قلعه ى نامرئى

‎زنى نشسته كنار سكوى ساده ى سنگى، كه عاشقانه اى از بغض، در گلوش ببافد…
‎دوباره دارِ بلندى درون سينه بسازد.”سياه چادر”ى از تارِ آبروش ببافد…

‎دوباره دلخورى اش را به بادها بسپارد…كه قلبِ سنگىِ مردش غبار را نشناسد!
‎نشسته باز كه يك كُپِّه پشمِ ميش بريسد…و يك جليقه براى دلِ هووش ببافد!

‎كبوترى كه دلش جَلدِ بامِ عاطفه مانده، اسير قلعه ى نامرئىِ دو چشمِ مراقب
‎بناست سردىِ انگشتهاى گندمِ منّت، سكوت را به تَنِ گرمِ بغبغوش ببافد…

‎چقدر كوهِ غرورش به دست زلزله افتاد…به دشت امنيتش رعدهاى دلهره خنديد…
‎چقدر سيلىِ خونرنگ ديد تا نمِ سرخى، به گونه هاى بيابانِ رنگ و روش ببافد…

‎تمامِ كودكى اش را گذاشت پشتِ درى كه، هميشه بسته به روى نگاه منتظرش بود
‎تمام دلخوشى اش خلوت سياهِ شبش شد، كه صد خيال به هر گوشه ى پتوش ببافد

‎زنى نشسته كنارِ سكوى ساده ى سنگى، تِكانده دامنِ پُرچينِ خاطراتِ تَرَش را
‎كه روى بالِ نخستين نسيمِ صبحِ فراغت، گليمِ قرمزى از باغِ آرزوش، ببافــــد….

نقدها
  1. حسـین رضـائی

    آذر 26, 1394

    با سلام

    غزل آرامش به خوبی میداند که شعر باید دارای جان مایه ای از خیال باشد و این از برجستگی های شعر اوست .

    ملاحظه می کنید که او رابطه ای میان طبیعت و انسان برقرار می کند که پرداخته ی ذهن خلاق است .

    تجارب شاعرانه نقش موثری در کشف این پیوند های شگفت انگیز میان انسان و طبیعت ایفا می کنند.

نظرها
  1. جابر ترمک

    آذر 26, 1394

    درود و عرض ادب خواهر اندیشمندم بانو غزل آرامش عزیز 

    یک نکته بیش نیست نیست غم عشق وین عجب

    کز هر زبان که می شنوم نامکرر است

    این غزلتان نیز اگرچه قند مکرر بود اما لذتبخش و شور آفرین بود

    سیرتان در تئوری عرفان عملی در همه ی اشعار بی نظیرتان جاری است

    زنده باشید  

  2. طارق خراسانی

    آذر 26, 1394

    سلام و درود به گهربانوی شعر و ادب سرزمینم

    سرکار خانم غزل آرامش

    مانند تمام آثار فاخرتان شاهکار بی بدیلی ست

    بی مانندی شما در سرایش اشعار پاک را هر شعر شناسی با خواندن آثار فاخرتان در می یابد.

    و ما خوشحالیم و افتخار می کنیم که بزرگ بانوی شعر و ادب کشورمان را در جمع خود داریم.

    در پناه خداوند بزرگ شاد و سربلند زی…………………………………………………………………..

  3. سلام بانو

    بسیار بسیار زیبا

    لذت بردم

  4. نگار حسن زاده

    آذر 26, 1394

    سلام غزلبانوی مهربان

    این شعرتون رو هربار که می خونم بیشتر از دفعات قبل لذت می برم

    واقعا زیباست

    قلم توانمندتون نویسا

  5. سمانه تیموریان

    آذر 27, 1394

    واقعا اشعارتون بینظیرند

    همیشه لذت میبرم از خواندتان 

    دلمریزاد غزلبانو

  6. سلام و درود بر شما بانو آرامش نازنین

    مانند همیشه زیبا قلم زدید و شاهکار آفریدید

    قلم تان نویسا در پناه حق

  7. سلام وهزاارااااان دروووووود خواهر بزرگوارم …

    جز سکوت چیزی ندارم …

    واقعا زیباست قلمتان …

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا