🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اعتکاف

(ثبت: 251520) شهریور 31, 1401 

 

نمی‌رسد به عشق، نمی‌رسد به قاف، کسی که با خودش، نبوده در مصاف
کسی که با خودش، نبوده در مصاف، نمی‌رسد به عشق، نمی‌رسد به قاف

به گامِ استوار، بدون هیچ شکّ، همیشه نقدش است، چه رستگاری‌ای!
پناهد آن که با، خلوص و معرفت، به قاف و شین و عین، به عین و شین و قاف

سرشتت است اگر، همیشه حقگرا، نمی‌گریزی از، خودت چرا؟چرا؟
مگر نه اینکه هست، گرایشت به حق، نیاز مُبرمش، گریز از انحراف

پلشتی از دلت زدوده‌ای مگر، که داو عشقت‌ست، به خیرگی به دست
مگر رسیده کس، به عِزّ بندگی، بدون معرفت، بدون اعتکاف

به خیرگی غرور، نورزی ای غیور، به دیدگان کور، به بارگاه نور
رسیده کی مگر، کسی که زبده با، شراب معرفت، نکرده سینه صاف

مگر نه با خلوص، فقط توان رسید، به بزمگاهِ دل، به اوج عرش عشق
عزیز جان من، خلوص اگر تو راست، به خویشتن ببال، به همتت بلاف

کجای قصّه‌ای؟ که بی‌خیالی از شرارتی که در، هوای نفست است
دریده چشم اگر، هماره نفسش است، خلیل دشنه را نمی‌کند غلاف

ببر به حق پناه، وقور و سر به راه، وقور و سر به راه، ببر به حق پناه
پیاده ره بپو، برو به نزد او، که نزدش از تو سر، نمی‌زند خلاف

به چشم شعله‌ور، به خویشتن نگر، صلا زدت اگر، دلت بپر بپر،
طواف دل اگر نکرده‌ای، تو را چه طرف از این کنی، تو کعبه را طواف

سلام ده به عشق، زمام ده به عشق، زمام ده به عشق، سلام ده به عشق
نشین به تخت بخت، که از عذاب سخت، به ساز و برگ عشق، مگر شوی معاف

نمی‌رسد به عشق، نمی‌رسد به قاف، کسی که با خودش، نبوده در مصاف
کسی که با خودش، نبوده در مصاف، نمی‌رسد به عشق، نمی‌رسد به قاف

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 31, 1401

    مگر رسیده کس ، به عزّ بندگی
    بدون معرفت ، بدون اعتکاف ؟
    استاد حاج محمدی ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید.احسنت بر شما
    👏👏👏👏💐💐💐💐

    • ابراهیم حاج محمّدی

      شهریور 31, 1401

      درود بر سرکار عالی🙏🙏🙏ممنون و سپاسگزارم🙏زنده باشید و شاداب🙏🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا