🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 الْوِلَايَاتُ، مَضَامِيرُ الرِّجَال

(ثبت: 242287) مهر 24, 1400 

 

می بَرَد حظّ آدمیزاد از کمال
خاطرش را نیست جز نقصان وبال

معرفت سرچشمه ی بالندگی است
قامتِ جان راست از آن اعتدال

معرفت اندوز و پر بگشا به عشق
جان خود را تا ببینی تیز بال

نور عرفان گر بتابد بر دلت
حکمت از طبعِ تو می جوشد زلال

از خدا_ پروردگارِ کائنات_
کس به نادانی نمی گیرد مدال

آبرو داری اگر خواهی کنی
هان به جدّیٌت بپرهیز از جدال*

زینهار آنی نباشی خیره سر
طینتِ پاکت نگردد پایمال

نور ایمان در دلِ خود برفروز
تا که باشی دم به دم فرخنده فال

منزلت نزدِ خدا آور بدست
گر که می جویی مقامی بی زوال

حُبِّ جاه از دل برون افکن، برون
«أَلْوِلٰایٰاتُ مَضٰامِیرُ الرِّجٰال»**

«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
* نهج اابلاغه حکمت((354)) وَ قَالَ(عليه السلام):
مَنْ ضَنَّ بِعِرْضِهِ فَلْيَدَعِ الْمِرَاءَ
** نهج البلاغه حکمت((۴۴۱)) وَ قَالَ (عليه السلام):
الْوِلَايَاتُ، مَضَامِيرُ الرِّجَال

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. حامدنوروزی

    مهر 25, 1400

    درود وسپاس فراوان ازجنابعالی
    عالی و عالمانه سرودید.
    برقرارباشید

  2. کبری محمدی

    مهر 29, 1400

    منزلت نزدِ خدا آور بدست
    گر که می جویی مقامی بی زوال
    حُبِّ جاه از دل برون افکن، برون
    «أَلْوِلٰایٰاتُ مَضٰامِیرُ الرِّجٰال»🌺👏👏🌺

    سلام
    سروده ای بسیار عالی و ارزشمند خواندم
    همه ی ابیات زیبا هستند
    قلم ارزشمند تان تواناتر
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا