🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ال نینو

(ثبت: 349) آذر 23, 1394 
ال نینو

محفـل عشاق را ، شد صحنـه گردان ؛ مصلحت
فتنه ، گـر گشتـآور چـرخ سیاست بـاره هـاست
بـالـش خـورشــیـد را ، آتش زد ؛ آلاینـــدگـــی
مهررخشان ، الاسف ! در سینه ءسیاره هـاست
ورنه چون ؟ریزدشرنگ؛ازنای صهبایی، دو رنگ
کـی ! حـریـم مجتبـایی ، مکمــن غـداره هاست
شنقصت را ، عو عوِ نای معـاویه است ؛ سوخت
یـار سقـف آوار کن ، در جــرگـه ء آواره هاست
درجهان خدعت ، عشق، از کرسی خدمت فتاد
زانکه روح افـزا ، شود جانکاه ؛آتشپاره هـاست
غافـل از افسـانه ی اکسیرها ، داروغـــه است
گر،دروغ افتددرآب؛ افشانه اش،فواره هاست
دل کجا منزل کند ؟ پس وادی ایمـن چه شد ؟
روضـه ء گل ! در تیـول پـاپتی پتیـاره هـاست