🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به مناسبت میلاد پادشاه شعر و ادب

(ثبت: 602) بهمن 2, 1394 

نوع شعر:  خوشه ای یا متغیّر

کاری مشترک از اعظم حسن زاده و طارق خراسانی

میلاد پادشاه شعر و ادب

حضرت استاد محمدحسن صباغ کلات 

برهمه دوستداران و عاشقانش  مبارک

بهار می‌رسد از ابتدای بهمن ماه

پر از شکوفه شده دست‌های بهمن ماه

رسیده شاهِ ادب، شمسِ ما و میر هنر

چه جان گرفته غزل در هوای بهمن ماه!!

»

دوباره موسم شادی

غزل غزل شوقم

دوباره با تونشستم

عجب شّهّم ، مستم!!

«

میم بده ، نه یکی

صد پیاله می نوشم

تو آمده ای

غم،

شده فراموشم

غزل غزل به نگاهت شراب می نوشم

شراب تلخ به شادی چو آب می نوشم

به واژه واژه ی شعرت

بیا به مجلس و بنگر

به رقص زهره ی چنگی

و من شهّم امشب

ز بیت بیت غزل های تو

عجب مستم …

«

حریم واژه به دست تو جان گرفت استاد

هنر سراغ تو را از جهان گرفت استاد

به یمن لحظۀ میلاد تو غزل رویید

تتن تتن ز نگاهت زبان گرفت استاد