🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تو قدم هایم باش

(ثبت: 266240) آذر 22, 1402 

 

تو برایم شعری
غزلی بی پایان
راز پرواز هزار آوازی
از تو باید پرسید
آخرین پنجره ی کوچه ی خورشید کجاست ؟
تا کجا جاده ی دریا پیداست؟
در شب شیشه ای اَم سایه ی چشمت جاری
به رگ آینه ها می تابی
شبنم صبحی و در بستر گل می خوابی
لب هر پنجره را منظره ات می بوسد
قاب هر خاطره را منظره ات می بوسد
چه افق ها داری
عاشقانه ست جهانی که تو جانش باشی
مرغ باغِ غزل و سروِ روانش باشی
چون دعای سحری وردِ زبانش باشی
باید از ماه شنید
باد شبگرد چمنزار چه سازی دارد ؟
با سپیدار چرا راز و نیازی دارد ؟
برکه را می گذرد، دست نمازی دارد؟
عشق را قالب و قانونی هست؟
قلب پر خونی هست ؟
پشت هر صورت معصوم چرا بیداد است ؟
پشت لبخند چرا فریاد است ؟
زلفِ در بند نسیم آزاد است ؟
این جنون چیست که در خلقت ما بنیاد است ؟
راه من راه کمین است و خطر
تو مرا تا درِ میخانه ببر
تو قدم هایم باش
تو مرا تا لب پیمانه ببر
(( تو مرا خانه ببر))

 

عادل دانشی آذر 1402

 

 

 

نظرها 13 
  1. بسیار زیباست
    سلام و درود

    • عادل دانشی

      آذر 22, 1402

      سپاسگزارم خانم بیرانوند بزرگوار 🌸🌺🌷🌹

  2. مهدی سیدحسینی

    آذر 22, 1402

    درود جناب دانشی
    با آرزوی توفیق الهی 🌹🌹

    • عادل دانشی

      آذر 23, 1402

      درود جناب سید حسینی
      سپاسگزارم بزرگوار🌸🌺🌹

  3. صفا یغمایی

    آذر 22, 1402

    درود جناب دانشی زیباست
    موفق باشید.
    🌺🌺🌺

    • عادل دانشی

      آذر 23, 1402

      درود جناب یغمایی
      لطف کردید بزرگوار 🌸🌺🌷🌹

  4. طلعت خیاط پیشه

    آذر 22, 1402

    احسنت
    بسیار زیبا سروده اید
    🙏🌸🌹🌸🌹🙏💐🍃

  5. معین حجت

    آذر 22, 1402

    درود و دستمریزاد👏💐

    • عادل دانشی

      آذر 23, 1402

      درود معین عزیز
      زنده باشید استاد 🌸🌺🌷🌹

  6. طارق خراسانی

    آذر 23, 1402

    سلام عادل عزیزم

    شعری زیباست
    لذت بردم

    در پناه خدا 🍃👏👏👏👏👏👏👏🍃

    • عادل دانشی

      آذر 23, 1402

      درود استاد خراسانی عزیز
      پدر هنری بنده
      ممنون از محبتت بزرگوار 🌸🌺🌷🌹❤️

  7. درودها جناب دانشی. سروده ای بسیار زیبا را مهمانتان شدم.
    شب و روزگار خوش
    🌷🥀🌱🌱🥀🌷

    • عادل دانشی

      آذر 24, 1402

      درود بر شما جناب وحدتی بزرگوار
      سپاسگزارم استاد
      کامروا باشید و سربلند 🌸🌷🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا