🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تیغ عریان ..

(ثبت: 7254) آذر 18, 1397 

بسمه تعالی

 

با وجود حُسن سیرت  دل به صورت داده ام

مثل هر آیینه رویی   تن به زینت داده ام

 

عاجز از ابراز احساسات   بر خود بوده ام

در مصاف زندگی  بر نفس رخصت داده ام

 

از چه رو در مصر   بازار تجارت وا کنم ؟!

حُسن یوسف را دو دستی  دست غارت داده ام

 

اختیار دوستی دادم به دست دشمنان

تیغ عریان را به دست بی مروّت داده ام

 

معصیت ، اشک پشیمانی  به دنبال آورد

گرد عصیان را به دست ابر رحمت داده ام

 

چند روزی زنده ام در گود گرد زندگی

از تهی دستی همیشه تن به حکمت داده ام

 

من نیاوردم سرم را   پای هر ذلت به زیر

چون سرافرازانه سر را دست غیرت داده ام