🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خامی

(ثبت: 260395) خرداد 10, 1402 

 

چه خوشست گلرخان را شب و روز همکلامی
به بهشت هم نباشد بِه ازین صباح و شامی

چه خوشست باتو بودن به تو چشم برگشودن
چه خوشست غیر کامت نرسم به هیچ کامی

به امید کیفرت خوش به گناهِ بوسه بودم
نه تقابل از تو دیدم نه قصاص و انتقامی

چو به دوزخ ای ستمگر بروی به روز محشر
همه در صفند و راجی به گناه یا حرامی

تو جمیع جاذباتی، تو تمام دافعاتی
تو هلاکی و نجاتی، متحیرم کدامی؟

مگرت خدا بنامد به نشان و نامی از خود
مگرم تو نام گویی که مرا نشان و نامی

به هر انجمن درآمد ، سخن ازتو گفت باقی
چه جمال دیده رندی که چنین نموده خامی

 

#مهدی_شریفی_زاده
#باقی