🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خسته ام مثل آخرین سرباز

(ثبت: 254) آبان 28, 1394 
خسته ام مثل آخرین سرباز

مثل *مونک و جیغ خاموشش
از غروبی عجیب لبریزم
توی فنجان فال رویاهام
هی غزلهای داغ میریزم

توی دستی که از تو خالی ماند
دل به دنبال بخت و اقبالی
خوابهایم شبیه هم هستند
مثل آثار* سالوادور دالی

می روم نیمه شب, ولی هرگز
جای من توی خواب مردم نیست
خوابهای مرا نمی فهمند
قصه ها ,جای سیب و گندم نیست

من شبیه درخت سیبی که
در هوای تو سیب خواهم داد
آدم شعرهای من هستی
شعر حوا نمی رود از یاد

مانده ام روی شاخه ای در باد
جوجه ای بی پناه و در مانده
شاید اینجا سقوط یعنی مرگ
مادرم این ترانه را خوانده

پشت دروازه های *واترلو
خسته ام مثل آخرین سرباز
ناپلونی که باخت دنیا را
پای چشم تو از همان آغاز

*******************************
مونک: نقاش معروف نروژی در سبک اکسپرسیونیسم. "جیغ" معروفترین اثر ایشان است. تصویر همین پست
سالوادور دالی: نقاش معروف اسپانیایی در سبک سورئال. " تداوم حافظه " معروفترین نقاشی ایشان است.
واترلو: دشت واترلو در بلژیک.در اینجا اشاره به آخرین نبردناپلئون بناپارت دارد.

نظرها 16 
  1. جابر ترمک

    آبان 29, 1394

    درود و عرض ادب 

    بسیار زیباست خواهر گرامی 

    این شعر شما مرا یاد شعر بسیار زیبای ازدواج اجباری خواهر ارزشمندم شادروان ساناز بهشتی انداخت تجانس عجیبی در هردو دیدم ممنونم که مرا یاد خواهرم انداختید در این صبح آدینه 

    • سمانه تیموریان

      آبان 29, 1394

      عرض سلام و خیرمقدم

      چشم رنجه فرمودید استاد

      تاکنون نام ایشان رو نشنیدم .شاید هم از ایشان شعری خواندم و به خاطر ندارم

      خدا وند رحمتشان کند . حتما اشعارشان را خواهم خواند

      سپاس از حضور پرمهرتان 

  2. سوگندصفا

    آبان 29, 1394

    سلام و عرض ادب به سمانه عزیزم…

    بسیار زیبا و لذت بخش…هم شعر و نقاشی …..عجب هنری داشته اند…

    در پناه حق برقرار باشید

  3. فرهنگ باریکانی

    آبان 29, 1394

  4. نگار حسن زاده

    آبان 29, 1394

    سلام آسمان عزیز

    بسیار عالی بود

    مرحبا بانوی مهر

  5. مينا امينی

    آبان 29, 1394

    مرحبا بانوی هنرمند

  6. سلام سمانه آفرین پرداخت زیبایی داشتی البته من با خود مونک یا همون مونش وآثار جبغ یا همون فریادش مشکل دارم نه سبکشو دوست دارم ونه خودش رو  که نقاشیهاش پراز دردو رنج وشکست والتهاب وناخوشی است البته قلمی وزغالی بودنش رو دوست دارم چون خودم با این ابزار کارزیاد کردم البته نه در سبک اکسپرسیونیسم شعرتون خیلی زیباتر از اثر مونش بود. درود

  7. آبان 30, 1394

    درود بر سرکار عالی

    جز اینکه بگویم مرحبا بر شما چه می توان گفت ها؟ اینم یه کف مرتب

  8. فاطمه اکرمی

    آبان 30, 1394

    سلام مهربان زیباس عزیزم

    همه شعرهاتان دلنشین است

    عزیزم دوست دارم نگارش زیبایتان

    سلامت باشید و مانا

    همیشه شاعر و قلمتان نویساباد عزیزم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا