🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در بهمن بهار آمد

(ثبت: 758) بهمن 19, 1394 

شبی پایا ، شبـی غمگین ، شبی بسیار غمزا بود

شبی زاینده ی صد گونه محنت ، شام یلدا بود

ستاره بی نصیب از نــور و مه شبگرد تنها بود

گل خورشید پنهان پشت ابـــر تیرگی ها بود

                                       زمین در آتش بیداد فرزندان شب می سوخت

                                       سحرجویان حـق فریاد را جلاد لب می دوخت

***

غبــار بی کسی بنشسته بر رخسار مردم بود

وطــن بازیچــــه ی بوزینگان بی ترحم بود

میان بانگ باطل گستران فریاد حق گم بود

دل دریایی بیـــدار مــــردان در تلاطم بود

                                         شکوفــــه بر درخت بالـــــغ توحید می خوشید

                                         به هر جا چشمه چشمه خون گرم لاله می جوشید

***

حقیقت بـــــاوران اسلام را فریاد می کردند

نبــردی بی امان با ظلمت و بیداد می کردند

پریشان خواب دیو شوم استبداد می کردند

ستم بر باد می دادند و حق را یاد می کردند

                                          ز خـــون بالنـده کم کم گلبن آزادگی می شد

                                          به فریاد و خروش و خشم معنا زندگی می شد

***

به ناگه مهـــر عالمتاب از مغــرب هویدا شد

شب پایا ، شــب غمگین ، شب بیدادرسواشد

ندا دادند چاووشان که آن گمگشته پیدا شد

بهار آمد گل لبخنــــد بر لبهــــا شکوفا شد

                                           رسیـــد از جانب مینـــــو نسیـــم پاک نوروزی

                                            که فروردین به بهمن تهنیت گفته ست پیروزی

***

مسیحـــــا آمـد و درد بلامندان مداوا کرد

دل غمدیدگان را بـا دم جانبخش احیا کرد

لوای کفر کنــــد و رایت توحید بر پا کرد

سخن ازنورگفت وصحبت ازپایان شبهاکرد

                                                  شباب زندگانی داد مهجــــوران مقبل را

                                                 شراب جاودانی داد مخمـــــوران بیدل را

***

سوار سبــزپوش پر خـروش آن قائل تکبیر

ندا درداد:یاران!گشت خون پیروز برشمشیر

بت شرک آفرین کفرگستررا شکست آن پیر

گسست آنگاه از پــــای اسیران ستم زنجیر

                                                     گل آمد ، لاله آمد ، یاسمین آمد ، هزار آمد

                                                      به یمن مقــــدم آن یار ، در بهمن بهار آمد.