🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در هوای غبار آلود

(ثبت: 242945) آبان 29, 1400 
در هوای غبار آلود

 

روزنامه‌ها تیتر کردند:
زمین از درد زایمانی دوباره
سخت به خود می‌پیچد

حقیقت چنین نبود

انسان و خلاء
بر تلاشیِ هستۀ خالی
تبانی کرده بودند

با این همه،
قلبِ خرس‌های اَبلهِ بزرگ و کوچک
در همین سوی تاریک آسمان
– هنوز-
برای ما می‌زد
و ثانیه به ثانیه
مشعل می‌آوردند

هبوطِ آخرین دانه‌ها
در ساعتِ شنی
آن‌ها را ترسانده بود

زنبورها را شمردند
مرغان دریایی را نیز
روزنامه‌های مچاله شده در بطری‌های سرشکسته را هم.

یک چیز هنوز مبهم بود:
تیترِ روزِبعد.

#فریبا_نوری
بیست و نهم آبان چهارصد