🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 {{دمنوشِ یادگاری}}

(ثبت: 250265) مرداد 27, 1401 

 

ای لحظه‌ در نگاهت مانندِ رود جاری
ما را به پرسه‌گاهِ ماتم چه می‌سپاری؟

با آب و تابِ نابی زلفت در اهتزاز است
تو بی‌خیالی و من سرشارِ بی‌قراری

در قلبِ من همینکه عشق تو کرد جا خوش
در سینه‌ام دلم شد بنگاهِ سوگواری

عشق‌آزما نگاهی داری شگرف و دارم
چشم از دو چشمِ شوخت یک جرعه غمگساری

عمرم چو باد طی شد، تقدیر می‌گذارد
بی بهره تا کی‌ام کی از شهد کامکاری؟

هستی و یکسر آری، صدها رقیبم‌اندَت
مشغولِ عشوه ریزی، سرگرمِ پاچه‌خاری

چالاکَمَت فقط من در عشق ای پری وش
دانم که بر نتابی در عشق سست واری

دل را خمار کرده‌ست آیا چه چیزِ دیگر
جز این‌که باز بیند در چشمِ تو خماری

وقتی تو می‌خرامی در گلشن آهوانه
مانندِ من که دیده‌‌ست از خویشتن فراری؟

دلخسته‌ام نگارا، می‌چسبدم فقط با
شیرینیِ لبانت، دمنوش، یادگاری

ما را چه بهره‌است از این عشقِ ناب در دل؟
حزنی و جان‌گدازی، عمری و رهسپاری

رامم چگونه رامی، ای عشقِ آتشین تا
در سینه‌ام دلم را بر غصّه می‌گماری

تا ماتم است و این دل باشم چو پای در گل
ای اشک از دو چشمم باید فقط بباری

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 27, 1401

    دلخسته ام نگارا می چسبدم فقط با
    شیرینی لبانت ، دمنوش ِ یادگاری
    درود بر استاد ابراهیم حاج محمدی ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید.
    🌺🌺🌺🙏

  2. الیاس امیرحسنی

    مرداد 27, 1401

    درود استاد بسیار بسیار زیباست
    بوسد تو را لبم دست
    کاین گونه می نگاری❤️❤️❤️🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷🌺🌺🌸🌸🙏🙏🙏

    • درود🙏بزرگوارید شما عزیز🙏🌹🌹🌹🌹🌹زنده باشید🌹🌹🌹🌹

  3. طارق خراسانی

    مرداد 27, 1401

    سلام استاد

    عاشقانه بسیار زیبایی ست

    در پناه خدا 🌿ا👏👏👏👏👏👏👌🌹🌿

  4. زهرا آهن

    مرداد 28, 1401

    درود استاد گرانقدر
    بسیار چیزا از محضر شما آموخته‌ام و همواره سپاسگزارتان خواهم بود.
    خدا نسل انسان‌های خوب و بی ادعایی چون شما را زیاد کند
    با آرزوی بهترینها برای شما شاعر توانا و اخلاقمند🌷🌺🌸

    • درود بر سرکار عالی// بزرگوارید// محبتتان را سپاس🙏🙏🙏🍃🙏🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا