🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سر مشق ادب

(ثبت: 254468) دی 11, 1401 
سر مشق ادب

 

” ای شصت ساله قره العین
بالغ نظر علوم کونین “*

در چشم تو جلوه یِ جوانی است
این راز بزرگ زندگانی است

لعل تو زِ شعر تَر شِکَر ریز
بر اسب سُخن زدی تو مهمیز

می تازی و می بری دل از من
روح از بدن و نفس تو از تن

دل مست ز هر سلامت ای دوست
گردیده که صبح تو چِه نیکوست

هر واژه چو دانه ای زِ تسبیح
در بند نموده ای به تفریح

در دوره یِ تلخی و سیاهی
بر دیده یِ عاشقان چو ماهی

سَر سلسله یِ بزرگواران
امید همه امیدواران
معنای دُرستی و نجابت
مفهوم رفاقت و صداقت

یاران همه مست ماهِ رویت
دِلبسته یِ هر مرام و خویت

بر تلخی چای ما شکرریز
شیرین تر از آن نوقای تبریز

چشمان ترم زِ هجرت ای گُل
دیگر نکند دمی تحمل

فرصت بده در رکاب تو چند
سرمشق ادب کنیم زِ دلبند

*از حکیم نظامی با اندکی تغییر
*تقدیم به جناب حمید رضا مجیدیان
بزرگمرد عرصه ی زندگی

 

محمد رضا شرعی
شبگرد
بهمن ماه 96

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    دی 11, 1401

    بر تلخی چای ما شکرریز
    شیرین تر از آن نوقای تبریز

    💐🌿🙏👏👏👏👏👏

    زیباااست

    مبارک جناب مجیدیان باشد

    زیبا سرودید

    یاد و نام نظامی بزرگ هم بخیر

    درود بر شما جناب شرعی عزیز

    زنده باشید به مهر

    💐💐💐💐💐💐💐
    🙏🙏👏👏👏🌺

  2. سلام و درود بر شما و آن گرامی

  3. نسرین حسینی

    دی 11, 1401

    بر تلخی چای ما شکرریز
    شیرین تر از آن نوقای تبریز
    درودها برشما جناب شبگرد ارجمند هدیه ارزشمندتون
    مبارک جناب مجیدیان گرامی
    ۰🌺🍃🌺🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا