🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سمفونی یازده غوک

(ثبت: 250609) شهریور 8, 1401 

 

اینجا چو بیایی صنما کیف تو کوک است
یک جرعه بنوش زمزم ما دوغ گدوک است

یک بار به من زنگ بزن تا که ببینی
پشت خطی من سمفونی یازده غوک است

بیهوده مکن خسته خودت را مد امسال
از لپ زنان تا به لباس چین و چروک است

آلوده شده فکر من و تو به گرانی
افزایش قیمت به گمانم تک و توک است

افزایش بی حد و حساب خود بره
تنها سند قطع شدن مصرف خوک است

تحریم ندارد اثری در سر مردم
جز اینکه همین باعث یک سیر و سلوک است

باران نخواهیم که ببارد ز تن ابر
نوشابه بنوشیم که کیف همه کوک است

شبگرد مکن بیشتر از این روده درازی
بی شک به لبت نقش نخ و سوزن و دوک است

 

محمد رضا شرعی
شبگرد
باز نشر : مهر ۱۴۰۰
پی نوشت :
** شعری قدیمی از دوران دولت آقای احمدی نژاد ، دولتها تغییر کردند و گرانی روند صعودی خود را دارد .
اعتراض به این اقتصاد فلج که جای چرخ دنده های آن بر پیکر مردم هویداست وظیفه است .
بلکه مسئولین فکر بکری بکنند و گره از گره بگشایند .

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا