🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سوره یِ عشق

(ثبت: 254362) دی 7, 1401 
سوره یِ عشق

 

به خداوند قَسَم
معنیِ سوره یِ عشق است سُخَنَت

دوستان گوش کُنید
خَبری در راه است
آنچه بودیم
بَد و خوب گذشت
خَبری نیست از آن عزت و شایستگی و رعنایی
خاکمان خشک
هوا آلوده
هر کجا می نگری نقش کثیفی است به چشم
مَردمان قَهر و غَضَب کرده و تلخ
حرفها
دِکلمه یِ زشتی ها

بعد از این ها اما
قصه این است که هستیم هنوز
زندگی باید کرد
شور باید انگیخت

هر کجا
در همه شهر
پیش گوش من و تو
سوره یِ عشق تلاوت بشود
من و تو می مانیم
بِگُذار گرمی دستان تو دوست
سَردی دست مرا
گُم کند در تن خود

ما همه می بینیم
دخترانی که به امید وصال
می روند خانه یِ بخت
کاش آبستن شادی بِشَوند
گوش ها پُر شود از همهمه یِ نوزادان
گریه یِ کودک تو
گُل امید به گُلدان دلت بُگذارد

سوره یِ عشق بخوان
گوش هر پیر و جوان
گوش هر خُرد و کلان
معنیِ سوره یِ عشق می داند

من و تو
من و ما
همگی سوره یِ عشقیم به خدا
ما همه خواهیم دید
سر برآوردن خورشیدِ
فردا ها را

من و تو
من و ما
هر کدام شعله ای از خورشیدیم
که به فردای زمین می تابیم

 

محمد رضا شرعی
اسفند ماه 99

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. سوره یِ عشق بخوان
    گوش هر پیر و جوان
    گوش هر خُرد و کلان
    معنیِ سوره یِ عشق می داند

    سلام و درود

    عالی ست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌿

  2. هر کجا
    در همه شهر
    پیش گوش من و تو
    سوره یِ عشق تلاوت بشود
    من و تو می مانیم
    بِگُذار گرمی دستان تو دوست
    سَردی دست مرا
    گُم کند در تن خود

    👏👏👏👏👏👏

    درود بر شما جناب شرعی عزیز

    زیبا سرودید

    لذت بردم از شعر پاکتان

    زنده باشید به مهر

    💐🌿🙏🙏👏👏👏👏🌹❤️

  3. بسیار زیبا،دل انگیز و شادی بخش سرودید
    درودها برشما و دستمریزاد
    درپناه حق باشید💐

    • ماه بانوی سرزمینم
      سپاس از بذل محبت شما
      خوشحالم که مورد پسند طبع ظریف پسندتان واقع شد
      سپاس

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا