🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سوگنامه ی گل

(ثبت: 252458) آبان 11, 1401 
سوگنامه ی گل

 

خندیدی و گفتی که دگر وقت سفر شد
رفتی و سِرِشکم ز غمت خون جِگر شد

ای ماه شبستان که ز ما روی گرفتی
هر جا نگرم روی تو پیدا چو قمر شد

یک طایفه از داغ تو جان سوخته چون شمع
ارکان حیات بشری زیر و زبر شد

ای سرو بلندم که تنت تکیه گهم بود
هجران تو از بخت بدم زخم تبر شد

تو مرغ خوش الحان منی نغمه ای سر کن
وقت است هنوز چندی دگر عزم سفر کن

نگذار بسوزد دلمان شمع شب افروز
پروانه صفت گرد توایم وقت سحر شد ؟

شبگرد همی ناله کن و شیون و زاری
رفت مادرمان ساکن آن خانه ی قبر شد

 

محمد رضا شرعی
شبگرد
۱۳ آبان ۹۹
در رثای مادر زن خوب و مهربانم
فاطمه مصطفی زاده علیشاه

 

 

 

 

نظرها 18 
  1. جواد مهدی پور

    آبان 11, 1401

    درود بر شما جناب شرعی عزیز

    از اشعار زیبا و پاکتان لذت می برم

    عالی می سرایید

    زنده باشید به مهر

    💐🙏💐🌹🌹🌹👏👏👏

    • استاد بزرگوارم
      پیامتان موجب دلگرمی و سرخوشی بنده شد
      سپاس از بذل محبت شما
      سپاس

  2. محمدعلی رضاپور

    آبان 11, 1401

    سلام و درود و احسنت بر شما
    نیاز به ویرایش وزنی دارد.
    خداقوت

  3. عظیمه ایرانپور

    آبان 11, 1401

    درود بر شما
    روحشون شاد و قرین رحمت الهی💐

  4. سیاوش آزاد

    آبان 11, 1401

    سلام
    تو مرغ خوش الحان منی نغمه ای سر کن
    وقت است هنوز چندی دگر عزم سفر کن

  5. طارق خراسانی

    آبان 11, 1401

    سلام و درود بر شاعر پاک

    بسیار عالی ست

    دربیت پنجم عزم، سهواََ عظم تایپ شده است، علت آن کنار هم بودن ز و ظ در کیبورد است
    عرض کردم که اصلاح بفرمایید

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌹🌿

    • استاد بزرگوارم
      از لطف شما بی نهایت سپاسگزارم
      پاینده باشید
      سپاس از دقت نظر شما

  6. فریبا نوری

    آبان 11, 1401

    درود جناب شبگرد گرانقدر
    روح مادرتان شاد و در آرامش
    🌷🌷🌷🌷🌷

  7. صفا یغمایی

    آبان 11, 1401

    درودجناب شبگرد
    روح مرحومه مادربزرگوارتان درآرامش ابدی.
    🌺🌺🌺

  8. زهرا آهن

    آبان 11, 1401

    درود بر شما
    روان مادر گرامیتان در آرامش جاویدان و یادش گرامی🌺🌺🌺

  9. درود بیکران استاد
    بسیار زیبا و دلنشین و ژرف می سرایید
    قلمتان سبز ،اندیشه والای شما زلال ابدی
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹