🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شهدِ نغزِ حضور

(ثبت: 249161) تیر 17, 1401 

 

با تأسّی به آینه در دل با طُمَأنینه نور می‌پَرْوَرْد
گُل به دامانِ اصطفا می‌کاشت گلشن آسا سرور می‌پَرْوَرْد

ماه و آغوش کهکشان‌ها را غبطه می‌داد با وقار آنگاه
لحظه لحظه ستاره در چشمش شهدِ بزمِ ظهور می‌پَرْوَرْد

هم از«إیّاکَ نَعْبُد»ش ایمان بال گسترده‌تر نمایان بود
هم به«إیّاکَ نَسْتَعِیٖن» در دل شهدِ نغزِ حضور می‌پَرْوَرْد

آسمان رشکِ چشمِ او می‌خورد بس که از آن امید می‌جوشید
عشق در قلب پاک او هر آن، شَرَر آسا تنور می‌پَرْوَرْد

در دل از فرطِ ابتهاج آری چشمه چشمه خروش می‌جوشاند
در سر از فرطِ شوقِ سرمستی جور وا جور شور می‌پَرْوَرْد

عشق ورزیدنی تماشایی، شد مرامش به کیشِ «پیغمبر»
«مُصْطَفیٰ» بی ملالِ خاطر چون در «حرا» رشکِ «طُور» می‌پَرْوَرْد

مریم آیین‌تر از خودش او بود او که با دلربایی از «احمد»
شورمستانه در دلش هر دم رشحه رشحه زبور می‌پَرْوَرْد

کینه در قلبِ «بُولَهَبْ» جا خوش کرده بود آنچنان که پی‌در‌پی
دوزخی‌تر برای خود با آن  شعله در قعر ِگُور می‌پَرْوَرْد

از فروغِ «خدیجه» مهتابی «مکّه» بود آنچنان که در آن عشق
دست در دست «عقلِ کُل» انگار با دل و جان شعور می‌پَرْوَرْد

نشئه بود از شراب «جامِ ألَسْتْ»آری آری ولی خُماری دید
چون که در اهل این جهان، یکسر می به «جام ِطَهُور» می‌پَرْوَرْد

 

 

 

 

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    تیر 17, 1401

    سلام و درود
    در پناه نور باشید

  2. طلعت خیاط پیشه

    تیر 17, 1401

    در دل از فرط ِ ابتهاج آری
    چشمه چشمه خروش می جوشاند
    در سر از فرط ِ شوقِ ِسر مستی
    جور ِ واجور ِ شور می پر رورد
    استاد قلمتان گلباران
    بسیار زیبا سروده اید
    در پناه عشق خدا از هر گزندی در امان باشید.
    🙏🌺🌺🌺

  3. طارق خراسانی

    تیر 17, 1401

    سلام استاد

    غزلی بی مانند و بدیع و آئینی از شما خواندم
    دفتر شما کلاسی ست برای آموختن

    در پناه خدا سلامت و موفق باشید…. 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

  4. نسرین حسینی

    تیر 20, 1401

    زیبا بود درودها برشما جناب حاج محمدی ارجمند

    قلمتون ماندگار 🌺🌺

    • 🌷🌷🌷🌷🌷درود سرکار عالی را🙏🙏🙏🙏🙏زنده باشید🌹🌹🌹🌹🌹

  5. امیر بهنام گل

    تیر 22, 1401

    درودها استاد جان، فوق‌العاده سرودید، مرحبا🙏💐💐💐💐💐💐👏👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا