🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عبادت

(ثبت: 259867) خرداد 8, 1402 
عبادت

اعتیاد من به خواندن نماز
زیر چشمهای ناصبور و پاسبانی پدر
عشق نیست
نور نیست
هیچ مرتع از مراتع بهشت را
-مجوّز عبور نیست
وهن یک قداست بزرگ آسمانی است
بافرشته قهر و با شیوخ شهر در نبرد
جز نفیر جغد خسته ای اسیر برجها
غیر بازتاب حرف زور نیست
***
من از این عبادتِ به عادتِ همیشه خسته ام
با پدر بگومگو کنان
روی مستطیلی از چروک خورده خرسکی نشسته ام
هر چه پنجره گشوده زآسمان
به روی خویش بسته ام
***
ترک اعتیاد موجب مرض اگر نبود
تا به حال
بارها و بارها
در مسیر کمپ ترک اعتیاد گام می زدم
لعنت همیشه ی پدر
پشت سر
با دلی که تار عنکبوت کفر بسته است
حرف از حضور معجزات التیام می زدم
***
ای شما رجال پاک مسجدی
قوم و خویش جبرئیل و قهر با بدی
واقعا کدامتان نمازتان
به حسب اعتیاد نیست؟

 

 

 

نقدها
  1. استاد معصومی عزیز!
    اگرچه کامنت گذاری در پستتان را ممنوع کرده اید ؛ اما در پست خود و در جواب غزل تازه تان توانم گفت :

    گردنم از مو به درگاه تو نازک تر بود
    جان مولا چوب لای چرخ من مگذار عشق

    تا که تأدیبت کنم با بوسه هایی دلنواز
    خویشتن را چند روزی دست من بسپار عشق

    زیر پایت دل بود ، برگ ز شاخ افتاده نیست
    پس مدارا کن قدم آهسته تر بردار عشق…

    • علی معصومی

      خرداد 9, 1402

      سلام بر شما
      جناب استاد خوش عمل کاشانی نازنین
      ♡♡♡
      بی سبب نیست که سودای تو را دارد دل
      مثل ابری که در اقلیم تو می بارد دل
      ♤♤♤
      باری مشغله و انهم کار زمخت معدن، گاهی مجال را گرفته
      و از این بابت عذر خواهم که نوشتار کمی دارم
      اما آثار دوستان را مرور می کنم و استفاده هادارم
      بویژه از قلم و ذوق پر از برکت شما عزیز فرهیهته که حق استادی دارید بر حقیر

      ارزو دارم همچنان مجال باشد تا سایسار پر از برکتتان روی سرمان باشد
      و خدا نگهدار ان عزیز
      ♡♡♡

  2. گرچه گفتی که مرا با تو دگر کاری نیست
    پست هایت همه فریاد زند کاری هست!!

نظرها
  1. معین حجت

    خرداد 8, 1402

    دستمریزاد استاد جان …
    درود بر شما 👏👏👏💐💐💐

  2. سیمین حیدریان

    خرداد 8, 1402

    ای شما رجال پاک مسجدی
    قوم و خویش جبرئیل و قهر با بدی
    واقعا کدامتان نمازتان
    به حسب اعتیاد نیست؟…..واقعا

    درودها استاد
    کاملا بجا و حق ….👏👏👏🌹

  3. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 8, 1402

    احسنت بر استاد خوش عمل کاشانی
    زیر پایت دل بود برگ ز شاخ افتاده نیست .
    سروده ی عبادت بسیار زیبا سروده شده است
    درپناه خدا پاینده باشید.
    👏💐👏💐👏💐👏💐🌿🍃

  4. مهدی سیدحسینی

    خرداد 8, 1402

    درود و عرض ارادت
    ماندگار باشید در پناه حضرت حق
    🌷🌷🌷

  5. محمدعلی رضاپور

    خرداد 8, 1402

    سلام و درود
    زیبا سروده اید. خدا قوت

  6. صفا یغمایی

    خرداد 8, 1402

    درودتان جناب استادخوش عمل عزیزوبزرگوار.
    زیبا و حق وعالی سروده‌اید وحرف دل حقیر را زده‌اید.
    موفق و سلامت باشیداستادگرانمهر.
    🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا