🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عفیف

(ثبت: 242373) مهر 28, 1400 

 

قَالَ علی (عليه السلام): مَا الْمُجَاهِدُ الشَّهِيدُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ؛ لَكَادَ الْعَفِيفُ أَنْ يَكُونَ مَلَكاً مِنَ الْمَلَائِكَةِ.

ترجمه:[[ مجاهد شهيد راه خدا اجر و پاداشش بيشتر از كسى نيست كه قدرت بر گناه دارد اما خويشتن دارى مى كند. اين فرد عفيف و خويشتن دار نزديك است كه فرشته اى از فرشتگان خدا شود]]

@@@@@@@@@@@@@

وای اگر باشدت قوَّتِ ایمان ضعیف
نزد خداوند خویش هیچ نباشی شریف

پاک سرشتان همه از تو گریزان شوند
بی خبر از خویش با بولهوسانی حریف

فرق تو با چارپا هست چه آیا اگر
جسمِ تو فربه شود جان تو گردد نحیف

هیچ ندارد بشر، فضل به هر جانور
گردد اگر ذرٌِه ای طینتِ پاکش کثیف

عبدِ خداوند باش تا که نباشی ذلیل
تا بشود مثل گُل طینَتَت ای جان نظیف

بندگیِ حق کند هر که به اخلاصِ ناب
می شِکُفد مثلِ گُل دَم به دَمَش جان لطیف

عِفَّت اگر داشتی عِزّتَت از حَدّ فَراست
چون نَبُوَد بیشتر اجرِ شهید از عفیف

عرش نشین تا شوی جان بگدازان به عشق
پاکت اگر دامن است، با مَلَکی هم ردیف

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. کبری محمدی

    مهر 29, 1400

    عرش نشین تا شوی جان بگدازان به عشق
    پاکت اگر دامن است، با مَلَکی هم ردیف🌺👏🌺

    سلام
    سروده ای بسیار زیبا و ارزنده خواندم
    باشید و بسرایید به مهر
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

  2. امیر بهنام گل

    تیر 25, 1401

    درود استاد، این سخن مولا یکی از زیبا ترین کلامهایی بود که امرورز خواندم❤️❤️❤️❤️❤️❤️👌🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا