🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مابین زیگزاگ دویدن ها

(ثبت: 236176) بهمن 21, 1399 

 

با هر چه هست دور‌ و برت خوش باش
از هر چه هست دور و برت رد شو
ما بين زيگزاگ دويدنها
آرام مثل يك خط ممتد شو

وقتی همه مسافر تقلیدند
از کوره‌راه دنج خودت بگذر
سیلیِ سیلهای ملامت را
دیواره ی بلندترین سد شو

در قلب سنگلاخ نفهمی‌ها
هرگز نخواه همقدمت باشند
خلقی که عقربانِ زبان‌دارند
بى همسفر روانه‌ى مقصد شو

بختت اگر به خواب زمستانی‌ست
جز اندكى نمانده به روييدن
در لحظه‌های محتضر پایان
آغاز یک شروع مجدد شو

بشكاف موجهاى تباهی را
آتش به نام عشق، گلستان است
ایوب باش و لعل‌ بساز از سنگ
اعجاز بی‌بدیلِ محمد شو

امواج قدرتت كه به گل افتاد
با جزر چند ساعته‌ات سر كن
شبها كه ماهِ جاذبه رقصان است
در مدِّ خويش ، دال مشدّد شو

آنقدر زندگى كن و عاشق باش
تا حك شوى به سينه‌ى سخت خاك
وقتی که از بقا و فنا رَستى
بر خاك مرده، زنده زبانزد شو

#غزل_آرامش

 

 

 

 

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    بهمن 21, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹

  2. مدینه ترکاشوند

    بهمن 21, 1399

    درودتان شاعر ارجمند
    قلم توانمندتان همواره در نگاشتن زیبایها پیشتاز و در توصیف بینظیر بوده
    درود بر شیوایی کلامتان
    پایدار و برقرارباشید
    🙏🌸🌷🌸🙏

  3. حسین شیرکوند

    بهمن 21, 1399

    🌹💐🌹💐🌹💐🌹

  4. مینا یارعلی زاده

    بهمن 21, 1399

    بختت اگر به خواب زمستانی‌ست
    جز اندكى نمانده به روييدن
    در لحظه‌های محتضر پایان
    آغاز یک شروع مجدد شو

    درودها👏👏👏🌹

  5. طارق خراسانی

    بهمن 21, 1399

    آنقدر زندگى كن و عاشق باش
    تا حك شوى به سينه‌ى سخت خاك
    وقتی که از بقا و فنا رَستى
    بر خاك مرده، زنده زبانزد شو
    👌👏👏👏👌

    سلام غزل بی همتا
    شاهکارت را خواندم و لذت بردم
    کم شاهکار نداری
    این هم به آن ها اضافه شد

    در پناه خدا شاد و سلامت و سربلند باشی…. 🌿🌺🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا