🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرا خون بکش

(ثبت: 239394) خرداد 7, 1400 
مرا خون بکش

 

افق کز دماوند سر می زند
دلم سوی البرز پَر می زند

خزر زادگاه مرامِ من است
و کوروش مرا عزّتِ میهن است

خلیجم بُوَد پارس ای یاوه گو
ببند آن دهانِ پُر از گند و بو

برای تو بی عار و بی چشم و رو
ادب قی کُنم ، بشکنم آبرو

به اندازهٔ حاشیه گو سخن
برایت درشت است متنِ وطن

به هر جا شنیدی تو ایران زمین
بِنِه صورتِ خود به روی زمین

تو نقّاشِ هستی مرا خون بکش
شبیه جزیره ، تو مجنون بکش

تو خصمِ وطن را چو هیزم بکش
مرا آتش از جنسِ کژدم بکش

برای وطن گل فراوان بکش
پاسارگاد و تختِ سلیمان بکش

تو نقشِ جهان و سپاهان بکش
رگِ غیرتش را تو تفتان بکش

جهان بی وطن را تو ویران بکش
بدان را تو در بند شیران بکش

سر راهِ دشمن مرا مین بکش
به راه شهیدان تو آمین بکش

مرا مست عشقش شتابان بکش
به جای سرم پای ایران بکش

سروده : علی احمدی (بابک حادثه)

 

 

 

 

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    خرداد 7, 1400

    🌺💐🌺💐🌺

    • علی احمدی

      خرداد 9, 1400

      سپاسمندم سرور والاقدر منت نهادین بر حقیر 🌹🌹🌹

  2. کبری محمدی

    خرداد 8, 1400

    افق کز ❤️دماوند❤️ سر می زند
    دلم سوی ❤️البرز❤️ پَر می زند
    ❤️خزر❤️ زادگاه مرامِ من است
    و کوروش مرا عزّتِ میهن است🌹👏👏🌹

    سلام
    بسیار زیبا و عالی سرودید
    درود بر قلم توانای تان
    و درودهای بیکران بر حس وطن پرستی ارزنده تان
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • علی احمدی

      خرداد 9, 1400

      بنده نوازی می فرمایید گران ارج ادیب مهرتان افزون باد 🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا