🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نوستالژی شعر انقلاب

(ثبت: 3272) بهمن 13, 1395 

در شکوه از روش چرخ کجمدار فرماید:

             (نوستالژی شعر انقلاب)

 

ای فلک با مردم دانا وفا کردی نکردی

نیک بنگر با نکویان جز جفا کردی نکردی

 

بر مراد آشنایان لحظه ای گشتی نگشتی

کام نیکان را در این دنیا روا کردی نکردی

 

پرچم استمگران را زین جهان کندی نکندی

رأیت توحید را هرگز به پا کردی نکردی

 

با عدالت یک قدم اندر جهان رفتی نرفتی

غیر بیداد و ستم بر پا لوا کردی نکردی

 

با تبهکاران تو را رسم جفا بودی نبودی

شاهد اقبال را زانان جدا کردی نکردی

 

راست برگو با علی یک دم نظر بودت نبودت

شربت نوشی به او هرگز عطا کردی نکردی

 

یک زمان با او ز روی مهر خندیدی نه والله

عاقبت او را ز خود برگو رضا کردی نکردی

 

با کلام الله و عترت هیچ بستی مهر یا نه

دَین خود را نزد پیغمبر ادا کردی نکردی

 

زینب غمدیده را بس بود داغ جد و مادر

بعد از آن او را ز درد و غم رها کردی نکردی

 

خانهء زینب ببین تاریک شد ازمرگ بابا

خالی از اندوه و غم این خانه را کردی نکردی

 

تسلیت بعد از پدر دادی به زینب، خود ندادی

قلب او را خالی از آه و نوا کردی نکردی

 

از دل زینب فلک برگو خبر داری تو یا نه

با دلش با این مصیبت اکتفا کردی نکردی

 

مادر غمهاست زینب لیک یک زن بیش نیست

از رخ معصوم او بنگر حیا کردی نکردی

 

طشت زرین یزید و شام را “مجنون” نگفتی

طشت پر خون حسن را بر ملا کردی نکردی

 

پ. ن: 

این دردنامه در شهر شاهرخت- قاین: در اوج طغیان ستمشاهی سال1352سروده شده، لذا در نهایت لفافه گویی قرار دارد.

                                            م. ح. پژوهنده .

نظرها 12 
  1. درود بر ژرفای احساستان

    بسیار حزن آلود وتاثیر گذار بود

    قلمتان سرمد

    • تشکر سرکارخانم نادری. بله مربوط به زمان دلشکستگی ها ست. از لطفتان ممنونم. 

  2. جواد مهدی پور

    بهمن 14, 1395

    درود بر استاد پژوهنده ی گرانقدر

    بسیار زیبا و نغز سرودید

    لذت بردم

    زنده باشید

  3. عرض ادب و احترام

    زیبا سرودید

    شاعریتان مستدام

  4. زهره خسروی

    بهمن 14, 1395

    سلام

    خیلی قشنگه استاد

  5. طارق خراسانی

    بهمن 14, 1395

    سلام و درود بر امیر سخن

    دوست فرهیخته و شاعرک جناب پژوهنده ی گرانمهر

    این غزل زیبا یکی از عالی ترین آثار حضرتعالی ست

    لذت بردم

    در پناه خدا

    • سپاس استاد. شنا لطف دارید. ممنون. گاهی بعضی از اشعار بگونه ای انشاد می شود که خود گوینده نسبت به آن بیگانه است و از آن می آموزد. اینها اشعار قدسی اند و از مصدر روح القدس. و گمانم این شعر از آن دسته است.

  6. صدیقه محمدجانی

    بهمن 17, 1395

    درودها و آفرینها

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا