🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پایان عصر جاهلی

(ثبت: 252184) مهر 27, 1401 
پایان عصر جاهلی

 

وقتی دویدی نازنین ، رو ماسه های ساحلی
شاید نمی شد باورت ، آتش کشیدی در دلی

وقتی که پیدا می شدی ، من محو چشمت می شدم
چشمان ماهت می کشید ، دور نگاهم حائلی

وقتی که علم عالمان ، در پیش تو ناچیز شد
شد عصر عشق و عاشقی ، پایان عصر جاهلی

وقتی که حرف عقل و دل ، دیگر نشد با هم یکی
سرگشته ماندم بین این ، دیوانگی و عاقلی

وقتی نگاهت پنبه کرد ، هر چه نگاهم رشته بود
آگه شدم در عاشقی ، تو بیشتر از من مایلی

آندم دل شبگرد من ، سر بر سر کویت نهاد
شاید بگیرد یک نشان ، از محملت یا منزلی

 

محمد رضا شرعی
شبگرد
آذر ماه ۹۹

 

 

 

 

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    مهر 27, 1401

    سلام و احترام محضرتان جناب شرعی عزیز

    عالی سرودید

    لذت بردم

    در مصرع دهم بجای ” بیشتر ” واژه ی ” بهتر ” در اصلاح و رعایت وزن کمک کننده خواهد بود

    جسارتم را ببخشایید

    درود بر شما
    🙏🌹🙏

  2. طارق خراسانی

    مهر 27, 1401

    وقتی که علم عالمان ، در پیش تو ناچیز شد
    شد عصر عشق و عاشقی ، پایان عصر جاهلی

    سلام و درود دوست شاعرم

    بسیار زیبا و دلنشین

    و با تشکر از نظر دوست ارجمندم جناب مهدی پور

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👏👌🌿

    • استاد بزرگوارم
      مدتی بود بخاطر محدودیت های اینترنت دور بودم از خانه
      دلتنگ پیام های دلگرم کننده شما
      شادم کردید .
      سپاس .

  3. صفا یغمایی

    مهر 27, 1401

    درودجناب شبگرد
    ترانه‌ی زیبائیست
    موفق باشید.
    🌺🌺🌺

  4. محمدعلی رضاپور

    مهر 27, 1401

    سلام و درود و خدا قوت
    بسیار زیبا

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا