🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پاییزی

(ثبت: 265934) آذر 6, 1402 

 

به من سر بسته فهماندند اِنسان های پاییزی
به پایان می رسد یک سویه پیمان های پاییزی

درختان یک به یک در خواب طولانی فرو رفتند
وَ سرها گرم شد بر روی دامان های پاییزی

تو هم رفتی، پریشان تر اَز انچه فکر می کردم
شتابان گم شدی در پیچ دالان های پاییزی

به این ترتیب من با گام هایی سرد جاماندم
شبی دلگیر و رسوا در خیابان های پاییزی

تمام شهر را گشتم ، برایت رو زدم حتی
به آن آدم فروش دور میدان های پاییزی

امان اَز سرنوشت زرد من ، گنجشک بی جفتی
چه شب ها ماند شیدا زیر باران های پاییزی

چه شب ها تا سَحَر دفترچه ی یادت ورق می خورد
کناری خط خطی در دست توفان های پاییزی

چه جای شِکوَه اَز هستی که با جرم تهیدستی
تو را اَز من جدا کردند جریان های پاییزی

محمد یزدانی جوینده

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آذر 6, 1402

    به من سر بسته فهماندند اِنسان های پاییزی
    به پایان می رسد یک سویه پیمان های پاییزی

    درختان یک به یک در خواب طولانی فرو رفتند
    وَ سرها گرم شد بر روی دامان های پاییزی

    سلام و درود بر استاد گرانمهر جناب محمد یزدانی

    بسیار زیباست
    به امید بهار وصل

    دز پناه خدا 🌱🌹👏👏👏👏👏👏👏🌹🌱

  2. تمام شهر را گشتم ، برایت رو زدم حتی
    به آن آدم فروش دور میدان های پاییزی

    امان اَز سرنوشت زرد من ، گنجشک بی جفتی
    چه شب ها ماند شیدا زیر باران های پاییزی

    درودها استاد یزدانی گران ارج
    بسیار متاثر شدم ازین شعر پر احساس و پاییزی تان با زبانی صمیمی که به نظرم این خلوص و خودمانی بودن سخن خیلی به همزادپنداری با شعر کمک می کرد، دستمریزاد
    امیدوارم که تندرست و شادکام و پیروز باشید
    🙏💐🙏

  3. معین حجت

    آذر 6, 1402

    درود جناب یزدانی …
    سروده ایست بسیار دلنشین و فاخر …
    لذت بردم …
    دستمریزاد …👏👏👏👏💐💐💐💐

  4. جناب یزدانی ارجمند
    درود بر شما واین قلم زرنگار
    بداهه
    منال ای بلبل خوش خوان بهاران می رسد آخر
    و می گیرد نفس از چاله میدان های پاییزی
    👏🌸🌺👏🌸🌺👏🌸🌺🌿🍃

  5. بسیار زیبا بود استاد🌹🌹🌹

  6. صفا یغمایی

    آذر 6, 1402

    درودبرشما جناب یزدانی عزیز
    غزل نابتان چشم ودلنوازست
    فاخر وارجمند.
    موفق باشید دوست قدیمی
    قلمتان سبز واندیشه‌تان شکوفا.
    🌺🌺🌺

  7. برهان جاوید

    آذر 6, 1402

    درود جناب یزدانی گرامی
    بسیار زیبا
    موفق و پیروز باشید
    🌺🌺🌺👏

  8. درود و احترام خدمت یکایک سروران،استادان،دوستان شاعرم در پایگاه ادبی “شعرپاک”
    حضورتان موجب دلگرمی است
    همت بلند و نظر لطف و محبت شما را می ستایم
    سیّدمحمّدرضا لاهيجے
    مدیر سایت
    طارق خراسانی
    مینا یارعلی زاده
    معین حجت
    طلعت خیاط پیشه
    صفا یغمایی
    علی معصومی
    سجاد پورخدایار
    برهان جاوید
    مهدی بابایی و…
    ارادت و سپاس🙏💐🌿🍃🌿💐🙏