🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پدر

(ثبت: 259196) اردیبهشت 14, 1402 
پدر

می فِشُرد دست مرا دست نحیف پِسَرَم
تا مبادا نشود دور زِ من یا پِدَرَم

خنده می کرد زِ شوق و پدرم می خندید
من از این خنده کنان که پدرم یا پسرم

یاد از آن روز که همراه پدر می رفتیم
ریخت در ذهنم و بُگذشت زِ پیش نظرم

خاری در راه به پای من نو پا در شد
تَر شد گونه ام از خیسی چشمانِ تَرَم

گویی یک مار سیاه نیش زده جانم را
یا که یک نیزه فرو برده کسی در جِگَرَم

کی توان داشتم از آن برهانم خود را
که نبودست هنر هیچ به عهد صغرم

پدرم نیک به زانو بِنِشاندم آرام
خارم از پای کِشید تا کُند از غم به دَرَم

من همان کودک نوباوه ئ نو پا بودم
که پدر باز کشید دست نوازش به سَرَم

ای عَجَب کار جهان بین که چنین بار دگر
باز از آن کوچه و آن راه چنین می گذرم

سایه ی مهر تو هرگز نرود از سر من
پدر خوب من ای خاک دَرَت تاج سَرَم

 

محمد رضا شرعی
شبگرد
*تقدیم به چشمان پر از مهر و دستان رنجور پدرم

 

 

 

نظرها 16 
  1. کیان نوبهار

    اردیبهشت 14, 1402

    به به ، بی نظیره شعرتون👏👏👏

    • محمد رضا شرعی ( شبگرد )

      اردیبهشت 17, 1402

      کیان جان نوبهار
      همواره بهاری باشی
      خوشحالم که مورد پسند واقع شده است .
      البته شما زیبا خواندید
      سپاس

  2. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 14, 1402

    سلام و درود
    بسیار زیبا و عاطفی، خداوند، نگهدار شما و عزيزان تان

    • محمد رضا شرعی ( شبگرد )

      اردیبهشت 17, 1402

      شاعر گرانقدر رنگ و نور
      دوست گرامی
      سپاس که خواننده ی شعرم بودی
      سپاس از بذل محبت شما
      سپاس

  3. اردیبهشت 14, 1402

    به به لذت بردم خداوند همه ی پدرها رو حفظ کنه و روح همه ی پدران آسمانی شاد

  4. اردیبهشت 14, 1402

    بسیار زیبا و قشنگ خدا همه پدران و مادران نازنینمون رو حفظ کنه

  5. طارق خراسانی

    اردیبهشت 14, 1402

    سلام جناب شبگرد

    خداوند پدر عزیزتان را سلامت دارد
    و سایه ی مهر شما بر سر فرزندان مستدام باد

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

  6. مهران هراتیان

    اردیبهشت 14, 1402

    خیلی هم عالی بود..☘️🤌

  7. مهران هراتیان

    اردیبهشت 14, 1402

  8. غلامحسین جمعی

    اردیبهشت 14, 1402

    درودو سپاس بر شاعر فرهیخته وبزرگوارم جناب شرعی
    دستمریزاد بزرگوار زیبا و قدرشناسانه و با احساس است گرامی

    🙏🙏🙏🙏🙏

    • محمد رضا شرعی ( شبگرد )

      اردیبهشت 17, 1402

      استاد ارجمند و ادیبم
      شاعر فرهیخته
      خدا را شکر که مورد پسند واقع شد
      پیام های پر مهرتان موجب دلگرمی من است
      مهرتان ماندگار

  9. معصومه شرعی

    اردیبهشت 18, 1402

    الهی صاحب این شعر زنده باشد
    دلش شاد و لبش پر ختده باشد
    الهی ای عزیز پاینده باشی
    دمادم هر تفس گوینده باشی
    معصومه شرعی

    سلام برادر زاده ی عزیزم امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و سربلند باشی .
    بهت افتخار می کنم عزیزم

  10. معصومه شرعی

    اردیبهشت 18, 1402

    الهی صاحب این شعر زنده باشد
    دلش شاد و لبش پر خنده باشد
    الهی ای عزیز پاینده باشی
    دمادم هر نفس گوینده باشی
    معصومه شرعی

    سلام برادر زاده ی عزیزم امیدهمیشه سربلند و موفق باشی بهت افتخار می کنم عزیزم.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا