🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پیر چنگی

(ثبت: 4094) اردیبهشت 31, 1396 

الا کردگار رئوف و رحيم !

نوازنده مهربان و کريم

من آن عاصي پير و درمانده ام

نگر بي نوا و فرو مانده ام

در غير کوبيده تا بوده ام

در رحمتت را نکوبانده ام  

براي درم چنگ بنواخته

کريم ازل را نه بشناخته

به بزم کسان بس نمودم حرام

دم گرم خود بهر نان و طعام

جواني به پيري رساندم چنين

کنون پير و درمانده گشتم ببين

ندارد کسی روز ننگ مرا  

نخواهد کس آواز و چنگ مرا

تويي آفريننده پير و چنگ

مبين روزگارم بدين گونه تنگ

تو خود کردگار نوازنده اي

کي از در براني نوازنده اي

که مسدود گشته بر او هر دري

نمانده ورا غير تو ياوري

نوازم کنون بهر تو چنگ و بس

که قدرش نداند به غير از تو کس

خراشيده باشد گر آهنگ و ناي

به نزد تو دارد بسي قدر و جاي

1369/11/25:  نيشابور

(اقتباس از: مصیبت نامه شیخ فریدالدیّن عطاّر نیشابوری، – الحكایت و التمثیل 328، ص 233، PDF)

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. محمدجواد منوچهری

    خرداد 1, 1396

    درود 

    زیبا سرودید

  2. مهران اسدپور

    خرداد 1, 1396

    درود و دستمریزاد …

  3. محمدحسین پژوهنده

    خرداد 1, 1396

    متشکرم جناب اسدپور لطف فرمودید 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا