🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کینه چه کردی

(ثبت: 3792) فروردین 16, 1396 

با  عقده یِ هستی کُشِ دیرینه چه کردی

خندان لب و شاد آمده ای ، کینه چه کردی ؟

ای دست  که با دست  خدا عهد نبستی

با دست خشونت زده از پینه چه کردی

ای آهِ جگرسوز که سنگ ازتو فروریخت

باور نکنی با دلِ  آیینه چه کردی

از بوسه ی تو خون جگرمی چکد ای تیغ

ای  تیر ندانی  به  گل سینه چه کردی

پرسیده ای ازرستم سهراب کش ای زخم

با خویشتن و با دلِ  تهمینه چه کردی

ای بادِ خزان،گل چه کند،  برگ چه گوید

دیدی که تو با کودکِ سبزینه چه کردی ؟

ویرا ن شده صد شهر،به یک فتنه ی ناچیز

ساقط شده صدعشق ، تو بد چینه چه کردی

ای سرو که دست توبه دست تبری بود

جزسجده  به پایِ تبرِ  کینه چه کردی