🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گنجشک

(ثبت: 248466) خرداد 22, 1401 

 

حالا هی به من نوک نزن
تو هم مثل همه ی گنجشکها
روزی سر از صدای فرهاد در می آوری
و آن وقت به ساطوری که هیچ سطری نمی داند
می گویی :
پس این سلاخ دیوانه
چرا سرودی نمی سازد ؟

البته به تو حق می دهم
رزها رازشان را به باد گفتند
موج ها دردشان را به رود
و برگهای بیدار به خواب زمین پیوستند !

به تو حق می دهم
گنجشکی که بالش را
به بهانه ای شکسته
و پایش را به پنداری بسته اند
گنجشکی که در سرش هزار عقاب لانه کرده
و در دلش هرشب
ققنوسی خودسوزی می کند
گنجشکی که حتا از خرده های نان هم
نارو دیده است
دیگر جیک نمی زند :
عربده می کشد ….

 

 

 

نظرها 19 
  1. طارق خراسانی

    خرداد 22, 1401

    سلام ودرود

    خیر مقدم 🌹

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌹🌿

    • م . مانا

      خرداد 22, 1401

      سلام و عرض ادب

    • م . مانا

      خرداد 24, 1401

      سلام و درود متقابل

  2. unknown

    خرداد 23, 1401

    استاد مانای دوست داشتنی

    بعد از مدتها سپیدی خواندم از قلمتان که استخوانهای تنم را لرزاند
    چقدر دلم برای جادوی قلمتان تنگ شده بود

    • م . مانا

      خرداد 24, 1401

      هرچند نامتان درج نشده اما بی تردید از اهل دلی و آشنای مزامیر مانا
      سپاس فراوان

  3. درود و درود و درود
    و دست مریزاد و دست مریزاد و دست مریزاد🌹🌹🌹🌹🌹

    • م . مانا

      خرداد 24, 1401

      عرض ادب و احترام جناب حاج محمدی

  4. زهرا آهن

    خرداد 25, 1401

    دیگر جیک نمی‌زند
    عربده می‌کشد…

    بسیار عالی👏👏👏

    قلمتان نویسا🌷🌷🌷

    • م . مانا

      خرداد 27, 1401

      سلام و خیر مقدم
      امیدوارم که پسندتان باشد

  5. نسرین حسینی

    خرداد 26, 1401

    درودها مانای عزیز خیر مقدم میگم‌ به جمع پاک خوش آمدید مثل همیشه زیبا بود این قلم جادوست باید ازش خواند وآموخت
    قلمت ماندگار 🌺🌺❤❤

    • م . مانا

      خرداد 27, 1401

      گرامی تر دوستم ، خوش آمدید و صحت و شادابی آوردید

  6. چی‌ماه بخشنده

    بهمن 10, 1401

    درود بر شما بزرگوار
    چقدر زیبا بود
    عالی 🌸🌸🌸🙏

    • مهرداد مانا

      بهمن 10, 1401

      سلام و خیر مقدم ، کمترین کاری ست که میزبان این صفحه ی بی رونق برای گرامی ترین مدعوین خود خواهد کرد . قدمتان روی دیده

  7. طلعت خیاط پیشه

    تیر 27, 1402

    درود بر شما
    جناب مانا ارجمند
    🙏💐🙏💐🙏💐🙏💐🌿🍃

  8. برهان جاوید

    تیر 27, 1402

    گنجشکی که در سرش هزار عقاب لانه کرده
    و در دلش هرشب
    ققنوسی خودسوزی می کند
    گنجشکی که حتا از خرده های نان هم
    نارو دیده است
    دیگر جیک نمی زند :
    عربده می کشد ….

    درود
    این بخش بی نظیره و قابل تحسین
    افرین
    👏👏👏👏👏🌺🌺🌺🌺🌺

    • مهرداد مانا

      تیر 27, 1402

      از انتخاب و التفات شما سپاس فراوان دارم

  9. فیروزه سمیعی

    تیر 27, 1402

    درودتان استاد مانا ادیب گرانقدر✨
    بسیار زیبا ژرف در معنا سروده اید
    زنده باد👏👏👏
    نویسا وسبز باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹

    • مهرداد مانا

      تیر 28, 1402

      ممنونم از حضورتان فیروزه بانوی عزیز

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا