🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

بخش ۷۸ – اشارت به تقسیم علم به علمی که مضاف به مرتبه جمع است و به علمی که مضاف به مرتبه فرق است و علی هذاالقیاس سائرالصفات

(ثبت: 161049)

علم حق است کامده ست پدید

لیکن اندر مراتب تقیید

علم یاد آرد استناد به حق

چون بود حق ز قیدها مطلق

یا بود مستند به حق زان رو

که برآید به صورت من و تو

قسم اول بود به نسبت ذات

مستمرالثبوت و الاثبات

نشود متصف به قسم دگر

جز به وقت ظهور و در مظهر

هر لنعلم که هست در قرآن

قسم ثانی بود مصحح آن

ور نه قسم نخست از ادراک

از حدوث و عروض باشد پاک

ذکرالعلم مع کلا قسمیه

فرعوا سایر الصفات علیه

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند :

کاربرانی که این مطلب را خوانده اند :

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا