🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اشتباه

(ثبت: 259232) اردیبهشت 15, 1402 

 

امشب غزلی به اشتباه خواهم گفت
یک شعر برای روی ماه خواهم گفت

چشمان تو آبی است و دریایی رنگ
در شعر خود از چشم سیاه خواهم گفت

شرمنده یِ روی ماهت هستم اما
امشب غزلی به اشتباه خواهم گفت

دیشب صنمی خیره به چشمانم بود
امشب غزلی بر آن نگاه خواهم گفت

گر خواب خوشی شبی ببینم صنما
یک شعر جدید در آن پگاه خواهم گفت

شبگرد مرا ببین که چون یوسف مصر
با تو سُخَن از میان چاه خواهم گفت

 

محمد رضا شرعی
شبگرد

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 15, 1402

    سلام

    درودتان

    در پناه خدا 🌱👌🌹🌹🌹🌹🌹🌹👌

    • محمد رضا شرعی ( شبگرد )

      اردیبهشت 17, 1402

      استاد بزرگوارم
      سلام و درود
      بهار وجودتان بی خزان باد
      مهرتان ماندگار

  2. فریبا نوری

    اردیبهشت 15, 1402

    درود جناب شبگرد گرانقدر
    ایده جالب است اما در نیامده چون پرداخت نشده و در سطح ایده: (به اشتباه برای فرد دیگری و موضوع دیگری جز تو غزل خواهم گفت) مانده است و مکررا تکرار شده. همچنین وزن شعر نیازمند بازبینی و اصلاحات کوچکی است. به نظرم ایده پتانسیل این که شعر زیباتری را خلق کند داشته اما شاعر به آن زمان کافی نداده است.

    با درود بیکران

    • محمد رضا شرعی ( شبگرد )

      اردیبهشت 17, 1402

      استاد ارجمند و ادیبم
      شاعر فرهیخته
      سلام و درود
      سپاس از دقت نظرتان
      سپاس از بذل محبت شما
      سعی در اصلاح و بازبینی آن می کنم
      سپاس

  3. طلعت خیاط پیشه

    اردیبهشت 15, 1402

    درود بر شما
    🌹💐🌹💐💐🌿🍃

    • محمد رضا شرعی ( شبگرد )

      اردیبهشت 17, 1402

      استاد ارجمندم
      ادیب فرهیخته
      از اینکه بر دست نوشته های ضعیف چنین با مهر می نگرید سپاسگزارم
      مهرتان ماندگار

  4. مهرداد مانا

    اردیبهشت 15, 1402

    سلام
    این تز را بنده هم اجرا کردم . ( یعنی جز او برای دیگری شعر گفتن )
    و امیدوارم پسند باشد . فردا می فرستم سایت

    • محمد رضا شرعی ( شبگرد )

      اردیبهشت 17, 1402

      مهرداد جان مانا
      شاعر ارجمند
      دوست خوب
      امیدوارم که حالت خوب باشد و رفع کسالت و دفع بلا شده باشد .
      نشد یک لحظه از یادت جدا دل
      زهی دل ، آفرین دل ، مرحبا دل

      مهرداد جان از اینکه خواننده ی شعرم هستی و دست نوشته ای ضعیف را چنین به مهر خواندی سپاسگزارم

      دوست دارم نظرات گرانبهای خشما را در مورد تصحیح وزن و مفهومی این دست نوشته داشته باشم

      سلامت و کامروا باشی و بهار وجودت بی خزان باشد .

      مهرداد جان بیشتر خوشحال می شوم نظراتت را در مورد مطالب ارسالی هم برایم بگذاری .
      سپاس ، سپاس

  5. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 15, 1402

    سلام و درود و خدا قوت
    بسیار زیبا و کاش ایرادهای کوچک وزنی را برطرف کنید تا شعر در اوج خود بماند.
    در پناه خدا بهترین ها نصیب تان ❤️🙏

    • محمد رضا شرعی ( شبگرد )

      اردیبهشت 17, 1402

      محمد علی جان عزیز و نازنینم
      سلام و درود
      مرا از نظرات اصلاحی خود بی بهره نگذار
      سپاس که خواننده ی شعرم بودی
      سپاس

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا