🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بهاریه نوروز 1399

(ثبت: 252308) مهر 30, 1401 
بهاریه نوروز 1399

 

سال نو آمد و دل تاب ندارد غم را
دلبرا زود بیاور به لب آن مرهم را

به لبم بوسه بزن با لب همچون شکرت
که لب تشنه ی من قانع نباشد کم را

سوسن و سنبل و سبزه ، نغمه ی شاد هزار
خبر فصل بهار شاد کند آدم را

چه خُنک باد و نسیمی که وزد سوی چمن
چه فرح بخش هوایی شده این عالم را

دل به شوق آمده از دیدن هر گلبرگی
که رُخَش جلوه دهد بار دگر شبنم را

چه مسیحا نفسی ساقی سیمین ساقم
که کنی زنده به دل خاطره ی مریم را

دل شبگرد خوش است و لب شبگرد خندان
سال نو آمد و دل تاب ندارد غم را

 

محمد رضا شرعی
شبگرد
بهار ۹۹

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 10 
  1. جواد مهدی پور

    مهر 30, 1401

    درود بر شما🌹

  2. طارق خراسانی

    مهر 30, 1401

    چه مسیحا نفسی ساقی سیمین ساقم
    که کنی زنده به دل خاطره ی مریم را

    به به

    سلام و هزاران درود
    معرکه است
    واج آرایی دربرخی از مصرع ها غوغا به پا کرده است.

    در مصرع اول این بیت

    چه مسیحا نفسی ساقی سیمین ساقم
    که کنی زنده به دل خاطره ی مریم را
    واج آرایی “سین” دلبری می کند

    برخی از اشعار بی زمان هستند نه متعلق به آینده نه حال نه گذشته اند.بلمه متعلق به “آن “هستند

    معجزتی ست که ناگهان پدیدار می گردد

    در پناه خدا در پناه خد 🌿👏👏👏👏👏👏👌❤️🌿

    • استاد بزرگوارم
      مثل همیشه ، لطف خود را از من دریغ نکردید .
      شایسته ی این همه محبت شما نیستم .
      شاگردی در مکتب شما افتخار من است .
      سپاس . سپاس .

  3. طارق خراسانی

    مهر 30, 1401

    سلام مجدد

    به خاطر اینکه این نفیسه بی هیچ عیبی به دست آیندگان برسد از دوستان خصوصا آقای ابراهیم حاج محمدی بخواهید اثر زیبای شما را تقد فرمایند. 🌹

  4. صفا یغمایی

    مهر 30, 1401

    درودجناب شبگرد غزل زیباییست
    فقط
    ابیات دو.سه وبیت آخراحتیاج به بازنگری دارد
    موفق وپاینده باشید.
    مثلا
    دل شبگردخوش‌است و لب او هم خندان
    سال نو آمدودل تاب نداردغم را
    🌺🌺🌺

  5. نسرین حسینی

    آبان 1, 1401

    درودها برشما جناب شبگرد عزیز

    چه مسیحا نفسی ساقی سیمین ساقم
    زیبا بود .
    قلمتون ماندگار 🌺🌺❤️❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا