🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به دلیلی

(ثبت: 264513) مهر 17, 1402 
به دلیلی

“به دلیلی”

به دلیلی که مرا جرئت اقرار نبود
گفته بودم که دلم در گرو یار ‌‌نبود

منکر رابطه با شعر و غزلواره شدم
چاره‌‌ ی‌پچ پچ‌ مردم به‌ جز انکار نبود

اعتبار سخنم بر سرِ باور ننشست
هر دری را‌ که زدم هیچ‌ خریدار نبود

می گرفتم همه‌ ی پنجره‌ ها را به گواه
در پس ِکوچه اگر وعده ی دیدار نبود

نور امید به چشمم‌نرسد دوره‌ی‌ حصر
ورنه در دور و برم‌ این همه‌دیوار نبود

چه‌ بد افتاد شبی لرزه به اندام وطن
خشتی از ارگ بم و بستر آثار نبود

غصه از اوج غم و درد زیاداست ولی
قصه یِ زندگی ام ‌ قابل اظهار نبود

#نسرین_حسینی
14/6/1402