🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جهازِ هاضمهٔ شقاقلوس

(ثبت: 257285) اسفند 23, 1401 
جهازِ هاضمهٔ شقاقلوس

 

پشتِ امتدادِ شب
توخالی‌تر از صفرایِ صفر
پوچین‌تر از ته‌ ماندهٔ تهی
یک‌نفر دارد جان می‌کند
یک‌نفر دارد در پیاده‌رویِ گمشدن
بی شلیکِ شیهه
قدم می‌زند سوار بر اسبِ تابوت
یک‌نفر دارد با آب و تاب
غرق در خواب
از عمودمنصفِ جدولِ اتّفاق رد
به پرسشِ چهارخانهٔ افقیِ مرگ
می‌دهد پاسخِ درست!

یک‌نفر دیگر نیست
یک‌نفر دیگر هیچ‌کس است!

 

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ

۱۳۸۱/۲/۲۴

 

 

 

نظرها
  1. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 23, 1401

    سلام جناب دکتر مدهوش عزیز
    روز بخیر

    لطف دارید، از محبت حضرتعالی سپاسگزارم!

    سلامت باشید

  2. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 23, 1401

    سلام و درود ادیب گرانقدر جناب شرعی عزیز

    از لطف حضور و مهربان نگاه حضرتعالی سپاسگزارم

    سلامت باشید

    شاگردم و خاکسار

  3. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 23, 1401

    سلام و درود ارجمند بانوی ادیب
    شب خوش

    بزرگوارید، از لطف و محبت شایان سرکارعالی سپاسگزارم!

    سلامت باشید

  4. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 24, 1401

    سلام و درود ادیب گرانقدر
    شب خوش

    بزرگوارید، از لطف و محبت سرکارعالی سپاسگزارم!

    سلامت باشید

  5. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 24, 1401

    سلام سرکار خانم هاشمی
    وقت بخیر

    از لطف و محبت سرکارعالی سپاسگزارم

    سلامت باشید

  6. سیدمحمدرضا لاهيجی

    فروردین 18, 1402

    سلام و درود جناب حاج محمدی

    شب خوش

    از لطف شما سپاسگزارم!

    سلامت باشید

  7. سیدمحمدرضا لاهيجی

    فروردین 18, 1402

    سلام و درود
    شب خوش

    لطف دارید، از محبت سرکارعالی سپاسگزارم!

    سلامت باشید

  8. سیدمحمدرضا لاهيجی

    فروردین 19, 1402

    سلام و درود جناب طارق خراسانی
    بامداد نکو

    از لطف شما سپاسگزارم!

    سلامت باشید