🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حضرت زن

(ثبت: 254942) دی 23, 1401 

 

با عرض ادب به حضرت زن
آغاز کنم سُخَن چنین من

ای جلوه یِ ذات لایزالی
در چهره یِ روشنت مبرهن

آمیخت به خاک آدم ، ایزد
از عشق وجود خود بر آن تن

از سیم تَنَت چنان تراشید
مَحو هنرش شده قلم زن

آغوش تو کعبه ای دگر بود
بر هر تن دلشکسته مامن

هر چشم تو چون ستاره در شب
کرده رخ مَهوشت مزین

گیسوی بلند چون کمندت
دل می برد از کفم چو ره زن

شاید به دعای هر شب من
دستم برساندت به دامن

شبگرد بخوان ترانه یِ من
با عرض ادب به حضرت زن

 

محمد رضا شرعی
شبگرد
بهمن ماه 96

*تقدیم به
تمام شاعره های شعر پاک
تمام زنان سرزمینم
تمام زنان عالم
که خداوند برای آفرینش آنان بر سرم منت نهاد.

 

 

 

نظرها 10 
  1. سلام و درود و خدا قوت
    و عرض تبریک

  2. صفا یغمایی

    دی 23, 1401

    درودبرشما .روز زن بر بانوان فداکار میهن مبارک.
    🌺🌺🌺

    • شاعر فرهیخته
      جناب یغمایی عزیز
      سپاس از بذل محبت شما
      خوشحالم که تو خواننده ی شعرم هستی .
      پاینده باشید به مهر

  3. سیاوش آزاد

    دی 23, 1401

    سلام میلاد سیده نساء العالمین سلام الله علیها مبارک باد

    • سیاوش جان آزاد
      شاعر فرهیخته
      سلام و درود بر شما
      خوشحالم که تو خواننده ی شعرم هستی .
      سپاس

  4. طارق خراسانی

    دی 23, 1401

    سلام بر حضرت شبگرد

    عجب شعر زیبا و روانی
    مبارک مادران و زنان سرزمین ما و جهان
    میلاد بزرگ. بانوی اسلام بر شما و خانواده محترم مبارک.

    اما شاعره
    شاعر عنوان است مانند دکتر، مهندس، پرستار و…
    هرگز ما به پزشک زن دکتره و یا به مهندس مونث مهندسه نمی گوییم
    عنوان شاعر برای زن و مرد یکسان است متاسفانه برخی این اشتباه بزرگ را مرتکب شده و در جامعه دارد مصطلح می شود که باید هر چه زودتر جلوی آن را گرفت.
    چون در ذیل شعر زیبای تان از واژه شاعره استفاده کرده اید تمنا می کنم آن را ویرایش بفرمایید.

    در پناه خدا شاد زی 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • پدر بزرگوار
      معلم ادیب
      تاج سرم
      آموختن از شما و شاگردی شما از افتخارات بنده است .
      از دقت نظرتان و از این همه لطف که در راهنمایی بنده دارید سپاسگزارم و دست بوس
      سایه مهرتان بی خزان

  5. درود جناب شبگرد
    زیباست
    خجسته ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر شما مبارک 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا