🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خود را به خدا بسپار

(ثبت: 259371) اردیبهشت 18, 1402 

 

خود را به خدا بسپار، آن دم که دلت تنگ است
وقتی که صداقت ها، در پردهء صد رنگ است
او کعبهء عشاق است، او دور ز نیرنگ است
فریادرسی جز او خود کیست که بیرنگ است

خود را به خدا بسپار (٢)

خود را به خدا بسپار ، آن لحظه که تنهایی
آن لحظه که در سینه داری دل سودایی
از او بطلب ای دوست هر چیز که میخواهی
او ناظر حال توست هر لحظه و هر جایی

خود را به خدا بسپار (٢)

خود را به خدا بسپار، آن لحظه که گریانی
آن لحظه که از غمها ، بی تابی و حیرانی
چون اوست نوازشگر آن گاه که پریشانی
بنگر سوی او اما، با دیدهء روحانی

خود را به خدا بسپار (٢)

بی مایه در این بازار دیریست که میگردی
افسرده و پژمرده با آن همه دلسردی
نقد از کف خود دادی یا راه تو گم کردی
الله فقط یار است در هر غم و هر دردی

خود را به خدا بسپار (۲)

 

 

 

 

نظرها 19 
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 18, 1402

    سلام و درود استاد

    بسیار عالی بود
    چه قدر به انسان آرامش می دهد
    دلمریزاد

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

  2. علی معصومی

    اردیبهشت 18, 1402

    درودها حضرت استاد
    زهی اندیشه های اینچنین را
    ♡♡♡
    انسانم و خلیفه روی زمین! …ولی
    من بی نشان تر آنم که گفته اند
    فرق است بین آدم و این آه دم به دم
    آه و دمی نبود زمانی که گفته اند
    ✍بداهه تقدیم

  3. محمدحسین پژوهنده

    اردیبهشت 18, 1402

    خوب حالا خودم نظر بدم، بند سه مصرع چهار به جای روحانی اگر بارانی باشه آی بهتر نیست؟

    • مهرداد مانا

      اردیبهشت 18, 1402

      من بارانی را می پسندم

    • علی معصومی

      اردیبهشت 18, 1402

      نه
      “چشم دل باز کن که جان بینی”
      دیدن خدا با چشم اشکبار بهترذلست یا
      با چشم روحانی
      همان مصرع قبل بهتر است

  4. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 18, 1402

    سلام و درود و خدا قوت
    جناب پژوهنده ی گرانقدر

  5. عظیمه ایرانپور

    اردیبهشت 18, 1402

    درود بر شما
    زیباست
    فقط در این مصرع
    چون اوست نوازشگر آن گاه که پریشانی
    اگر “آن گاه” “آن گه” نوشته بشه وزن درست میشه🌺

  6. پروانه آجورلو

    اردیبهشت 18, 1402

    درود جناب پژوهنده
    قلمتان نویسا🌺👏

  7. مهرداد مانا

    اردیبهشت 18, 1402

    سلام
    بی شک خدایی که خود را به او سپرده اید ، کریم است و هم بار عام می دهد و هم عام را خلعت و متاع و نوازش :

    تو مگو ما را بدان شه بار نیست
    با کریمان کارها دشوار نیست

  8. طلعت خیاط پیشه

    اردیبهشت 18, 1402

    احسنت جناب پژوهنده ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید
    درپناه خدا پاینده باشید
    🙏🌹🙏🌹🙏🌹💐🌿🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا