🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دختر ترسا

(ثبت: 252911) آبان 19, 1401 
دختر ترسا

 

به خاک افتاده ام امشب به محراب کلیسایی
که دل برده زمن امشب ، پری رو دُخت ترسایی

زُلیخا گونه ام امشب ، به لبخندی جوان کرده
که یُوسف صورتی دارد ، دمی دارد مسیحایی

ز تاب جعد مُشگینش ، گره نگشوده من دیدم
دلم افتاده در دام ، سر زُلف چلیپایی

چه مَهوَش صورتی دارد ، چه مَرمَر پیکری گویی
به جانش جلوه گر گشته ، همه ابعاد زیبایی

دلم زان ناوک مژگان ، به ناز و غمزه ای خون شد
نهان کردی رُخ از یاران ، که بر اغیار بنمایی

دل شبگرد عاشق را ، ز دیدار رُخت خوش کن
به خاک افتاده است امشب ، به محراب کلیسایی

 

محمد رضا شرعی
شبگرد
آبان ماه98
ترکیه

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 10 
  1. سیاوش آزاد

    آبان 19, 1401

    سلام
    اللهم ارزقنا

  2. جواد مهدی پور

    آبان 19, 1401

    سلام و احترام محضر شما جناب شرعی گرامی

    زیبا ست

    از اشعار با احساستان لذت می برم

    زنده باشید به مهر

    درود هاا

    💐🌿🙏👏👏👏👏👏🌸

    • استاد ارجمند
      ادیب فرزانه
      مهرتان موجب دلگرمی من است
      پیش شما بزرگان مشق عشق می کنم
      سپاس
      سپاس

  3. طلعت خیاط پیشه

    آبان 19, 1401

    درود بر شما جناب شرعی ارجمند
    حس بسیار زیبایی در سروده ی شما جریان دارد.
    قلمتان سرسبز
    👏👏🌺🌺

  4. زهرا آهن

    آبان 19, 1401

    درود بر شما شاعر بزرگوار

    قلمتان نویسا

    شاد و پیروز باشید🌺🌺🌺

    • ماه بانوی سرزمینم
      آزاد اندیشِ
      زیبا کلام
      از بذل محبت شما بی نهایت سپاسگزارم

  5. درودها جناب شرعی ارجمند. زیبا و با احساس سروده اید.
    بمانید به مهر و بسرائید از عشق.
    🌱💛💛💛🌱