🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در خویش

(ثبت: 247481) اردیبهشت 13, 1401 

 

چمدان را سریع می‌بستی، من ولی می‌گداختم در خویش
تاکسی،  بوق، دیر شد گفتی، من فقط غم نواختم در خویش

بعد باران شروع شد، من هم رفت در هم سِگِرمه‌هایم، آه
ناگهان رو به سمت پژمردن، بی‌طمانینه تاختم در خویش

تو به سمتِ کجا؟ نمی‌دانم! رفتی و پشتِ پا زدی بر عشق
من ولی عشق را  فقط آسان، پاکبازانه باختم در خویش

در من امّا از آن به بعد از من، جز تو چیزی نمانده بود آری
من، نه من، بلکه آن تو بودی تو، هر زمان سر فراختم در خویش

سر مگر از کجا  در آوردند؟ سینه چاکان عشق پاک آیا؟
سر در آوردم از جنون با عشق، آس و پاسی شناختم در خویش

مثل آیینه هیزَم از عشقت، با خودم در ستیزم از عشقت
از خودم در گریزم از عشقت، با خودم هم نساختم در خویش

شده‌ام خامِ عشق و دیگر هیچ، مستم از جام عشق و دیگر هیج
بی وفایی چه می‌کنی با من؟ که وفا را فراخِ تَم در خویش

فارغ از غیر تو شدم والله، بی‌تو من بی‌خود از خودم والله
هر چه نفرین نثارِ جانم کن، من اگر سر به شاخِ تَم، در خویش

بی خیالی و بی مبالاتی! دارد آیا مگر مباهاتی؟
که بگویم به رویم افراطی تیغ عشق تو آختم در خویش

عشوه ات را به جان خریدارم، بسته‌ای کم کمر به آزارم؟
می‌گدازانی از چه رو پس با، ماتمی یکنواختم در خویش

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 13, 1401

    سلام حضرت استاد

    عید سعید فطر مبارک

    مانند همیشه عالی ست
    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

  2. محمد حسنی

    اردیبهشت 13, 1401

    درود ها بسیار عالی
    عید فطر مبارک

  3. فریبا نوری

    اردیبهشت 13, 1401

    در من امّا از آن به بعد از من، جز تو چیزی نمانده بود آری
    من، نه من، بلکه آن تو بودی تو، هر زمان سر فراختم در خویش

    درودها استاد گرانقدر
    بسیار بسیار زیبا

    🌺🌺🌺🌺🌺

    • ابراهیم حاج محمّدی

      اردیبهشت 14, 1401

      درودتان
      ممنون و سپاسگزارم. زنده باشید🍃🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹🌹🌿🌿🌿🌿🌿

  4. طلعت خیاط پیشه

    اردیبهشت 14, 1401

    استاد ارجمند جناب حاج محمدی
    زیبایی قلمتان ستودنی است
    شادکام باشیددر پناه خدا🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا