🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در سوگ سایه

(ثبت: 250187) مرداد 26, 1401 
در سوگ سایه

 

* تقدیم به روح بزرگوار استاد فقید هوشنگ ابتهاج ( ه الف سایه )

سایه رفتی و دلم در غزلت جا مانده
پایم آنجا ، بین شاه بیت غزل وامانده

بعد تو سوگ غزل بار دگر بر پا شد
گفتن مرثیه ها قلب مرا رنجانده

ارغوان کنج حیاط ، هیچ دگر سایه نداشت
ارغوان بعد تو شد خسته تر و درمانده

هر کسی نام تو را می برد و می بینم
شاخه اش را به همان سمت صدا چرخانده

“تاسیان”ات غم نسلی است ز دل رفته قرار
رزم عشق است “سیه مشق ” و قلم ، فرمانده

چشم شبگرد به لالایی “بانگ نی ” تو
گشته بیدار و نمی در ره عشق افشانده

محمد رضا شرعی
شبگرد
مرداد ماه 1401
پی نوشت :
سیاه مشق، تاسیان و بانگ نی نام سه اثر از استاد ابتهاج است.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مرداد 26, 1401

    سایه رفتی و دلم در غزلت جا مانده
    بین شاه بیت غزل، پای دلم وامانده وامانده

    سلام و درود

    بسیار زیبا و غم انگیز

    جان زنده یاد هوشنگ ابتهاج شاد

    در پناه خدا 🌿🌹🖤🌿

  2. زهرا آهن

    مرداد 26, 1401

    درود بر شما

    روان امیر هوشنگ ابتهاج شاد و یادش گرامی

    سپاس از زحمتی که کشیدین و سروده‌ای که به یاد شادروان ابتهاج آماده کرده‌اید

    قلمتان نویسا

    پاینده و پیروز باشید🌷🌺

  3. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 26, 1401

    جناب شرعی ارجمند
    درود بر شما
    بسیارزیبا سروده اید از سایه
    روحشان شاد و یادشان گرامی باد
    😔 🌿🌹🌿🙏

  4. زهرا آهن

    مرداد 28, 1401

    بار دیگر میهمان این سروده‌ی زیبا بودم

    شاد و سربلند باشید🌷🌺🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا