🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در فراق یار

(ثبت: 260772) خرداد 18, 1402 

 

يوسفم کجا هستي پاره دل من هاي
رفتي و نخواهي رفت هرگز از دل من هاي
تا زمن جدا گشتي پاره شد دل من هاي
رفته اي و ننمودي يادي از دل من هاي
* * *
بندي تو در چاهم آن چَه زنخدانت
ديده ام چو آن طره گشته ام پريشانت
تو به خال لب هايش من به زلف پيچانت
گشته ايم سودايي پاره دل من هاي
* * *
تو به حسن آن بتگر من به جلوه رويت
تو به جعد زلفينش من به چين گيسويت
تو به ياد بتخانه من به ياد ابرويت
هر دوايم شيدايي پاره دل من هاي
* * *
آبشار کوهستان در خجل ز اشک من
اين بناي هستي را بر کند سرشک من
آه ورشک مجنون نيست همچو آه و رشک من
تو عزيز دل هايي پاره دل من هاي
* * *
هر کجا روم باشد عکس تو سراب من
سر نهم چو بر بالين هم تويي به خواب من
خود نمي دهي جانا از چه رو جواب من
اي به حسن و زيبايي برده اي دل من هاي
* * *
رخت خود کشيدي تو زين سرا به ميخانه
جام خود نمودي پر از سبوي جانانه
من ز ساغر چشمت سر کشم دو پيمانه
اي غزال صحرايي پاره دل من هاي
* * *
خود نمي کنم باور کو تو نيستي اينجا
پيش چشم من هستي تو هميشه و هر جا
واي من اگر هجرت باورم شود فردا
جان دهم ز تنهايي پاره دل من هاي
* * *
گرگ لنفوم از بيداد گر كه پاره کرد آن تن ؟
نيست باورم زيرا سالم است پيراهن ؟
گشته ام پژوهنده از غمت عزيز من !
سر زنم به هر جايي پاره دل من هاي
* * *
25/4/68 مشهد

 

 

 

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    خرداد 18, 1402

    روان شان شاد

  2. علی معصومی

    خرداد 18, 1402

    درودها بر شما
    جناب پژوهنده نازنین
    اپری زیبا سروده اید
    ♡♡♡♡
    پیشنهاد دارم که مصرع اخر پاره اول را بنویسید:
    “رفته ای که بازآئی” پاره دل من های

  3. غلامحسین جمعی

    خرداد 19, 1402

    درودو سپاس بزرگوار

    دستمریزاد عزیز

    🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا