🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رنگ خدا

(ثبت: 256723) اسفند 9, 1401 
رنگ خدا

یارب ز نور توکّل روشن دل و جان من کن
از اشک چشم ملایک گوهر به دامان من کن

عمری اگر بی نصیبم ، محروم از بوی سیبم
گویای امّن یجیبم ، ای دوست درمان من کن

گر در به رویم ببندی ، راهی به جایی ندارم
مفتاح دُرج ولا را ، یک لحظه از آن من کن

در دوزخ نامرادی ، آتش به جانم همیشه
از آب تسنیم رحمت ، خاموش نیران من کن

در کوره راه حوادث ، تا در مهالک نیفتم
فرمان پذیرم الهی ، دل را به فرمان من کن

در پیله ی من اسیرم ، محکوم خوی شریرم
رنگ تو را تا بگیرم ، مأیوس شیطان من کن

پیمان نهادم به عمری ، در کوی پیمانه نوشان
از خط ّ ساقی الهی ، طغرای پیمان من کن

با خار در پا دویدم ، تا کوی وحدت رسیدم
پاداش این پایمردی ، گل در گریبان من کن .

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 9, 1401

    در پیله ی “من “اسیرم ، محکوم خوی “شریرم”
    رنگ تو را تا بگیرم ، مأیوس شیطان من کن

    سلام بر افضل الشعراء
    امیر شعر پاک

    عالی ست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹❤️🌿

    • سلام و عرض ارادت حضرت استاد طارق عزیز.صفات شایسته ی مقام شامخ خود را به کمترین نسبت داده اید.

  2. صفا یغمایی

    اسفند 9, 1401

    درود برشما حضرت استادخوش عمل گرامی وارجمند.
    نفیسه‌ی شمارا اول صبح مطالعه کردم
    و لذت بردم ولی تا الان فرصت نشد
    که اظهار ارادت خودرا مکتوب کنم.
    بسیارزیبا وقوی سروده‌اید.
    خورشید قلمتان هماره فروزان.
    🌺🌺🌺

  3. حسن نبی

    اسفند 9, 1401

    درود و عرض ادب

    بسیار عالـــــــــــی لذت بردم پاینده و تن درست باشید🌹🌹

  4. غلامحسین جمعی

    اسفند 9, 1401

    درودو سپاس استاد دست مریزاد عزیز

    🙏🙏🙏🙏🙏

  5. زهرا آهن

    اسفند 10, 1401

    من هیچ وقت قابل ذکر تو بوده‌ام؟
    بر من بخوان تو سوره‌ی دهر دوباره را
    در هیچ من بدم که به سوی تو تائبم
    تفویض کن به من همه شأن اشاره را
    مصحف گشوده ام که کلام تو بشنوم
    «ما یعبؤا بکم…» زدم ایم استخاره را

    درود بر شما جناب خوش عمل کاشانی

    سروده ای زیبا و درخشان قلم زده اید

    شاد و پیروز باشید🍃🌿🌹🌷🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا