🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رویِ بالِ فرشته

(ثبت: 254092) آذر 28, 1401 

 

گفت با مادرش: خدا حافظ
با خداوندِ خود قراری داشت

چشمهایش ستاره‌آذین بود
سینه‌اش عشقِ شعله‌کاری داشت

@

بود سرشارِ شوقِ بی حدّ از
زیرِ قرآن که داشت رد می‌شد

چون که می‌دید آشکارا، داشت
عشق، جانانه مستند می‌شد

@

گفت: مادر چقدر دلچسب است
زندگی زیرِ سایه‌یِ قرآن

پس دعا کن که جان ما گیرد
اُنس با آیه آیه‌یِ قرآن

@

مادرش بوسه زد به پیشانیش
در نگاهش غرور می‌رقصید

حلقه زد در دو چشمش اشک امّا
در دلش شطّ نور می‌رقصید

@

بی‌محابا شود هوایی دل
چشم اگر بر نقابِ نور افتد

عرشِ حق عرصه‌گاهِ پرواز است
بال اگر بر سحابِ نور افتد

@

مردِ عشق است اگر کسی باید
از همه جز خدا رها، باشد

عاشق آری بدونِ شکّ باید
ملجأش عرشِ کبریا باشد

@

رفت و بعد از چهار ماه آمد
رویِ بالِ فرشته‌‌، جان بر کف

عشق، می‌ورزد اینچنین آری
مردِ نیکو سرشتِ جان برکف

@

آمد اما چگونه کرد آیا؟
مادرش طعمِ داغ را احساس

چشمتان در ظلامِ شب کرده‌ست
حجمِ مرگِ چراغ را احساس؟

@

روی بالِ فرشته ها برگشت
مادرش داغِ تازه در دل داشت

آوخ آوخ شهید شد، مادر
از فراقش گدازه در دل داشت

@

مادرش گر چه داغ بر دل داشت
بود امّا صبور چون زینب

قلبِ او عاشقانه می‌چرخید
بر مدارِ شعور، چون  زینب

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. محمدعلی رضاپور

    آذر 28, 1401

    سلام و درود و ارادت

  2. استاد ارجمندم
    بسیار عالی و زیبا بود
    تاثیرگذار و دلنشین سرودید
    درود بر شما

  3. طارق خراسانی

    آذر 28, 1401

    سلام و درود بر حضرت استاد ابراهیم حاج محمدی
    سال هاست چنین حماسه های بزرگ و الهی در سرزمین ما اتفاق می افتد
    قلم توانای آنحضرت از جان گذشتگی شهیدان خدایی را جاودانه کرده است.
    در پناه حق 🌿👌👏👏👏👏👏👌🌷🌿

    • سلام و درود🙏🙏🙏🙏زنده باشید حضرت دوست🌹🌹🌹🌹🌹ممنونم 🙏🙏🙏🙏🙏

  4. مهرداد مانا

    آذر 28, 1401

    این شعر را خیلی دوست داشتم . این قدر که کپی کردم و برای دوستام فرستادم . روایت یک اتفاق _ خاصه حماسی یا عاشقانه یا هر دو _ در قالب چهارپاره ، کاری ست که جز از بزرگان معاصر بر نمی آید و این مهم را به نیکی انجام دادید . روزی را آرزو می کنم که جانب شهیدان آبان و انقلاب ژینا را بگیرید ، چرا که روزی اگر به شادی و آزادی برسیم ، مدیون خون سرخ ایشانیم .

  5. علی معصومی

    آذر 28, 1401

    درود و عرض ادب
    حناب حاج محمدی نازنین
    قلم تونایتان رقصان
    ♧♧♧
    💐🌿💐🌿💐🌿💐

    • درودا دوست عزیز جناب معصومی بزرگوار🌹🌹🌹🌹🌹زنده باشید و شاداب🌹🌹🌹🌹🌹🙏🙏🙏🙏🙏