🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سرسپردگان …دل سپردگان!

(ثبت: 259389) اردیبهشت 28, 1402 
سرسپردگان …دل سپردگان!

🕊بر سر ما هر آنچه آوردند همه «این نیز بگذرد» گفتیم
حال خود را همیشه بد کردیم مال خود را هماره بد گفتیم🕊

🥀 🥀

ما نان به نرخ روز نخوردیم و همچنان
سیریم و گشنه اند کسانی که خورده اند

آن عده ای که در دل صندوق خانه ها
مسکوک زر ، صلات گران را شمرده اند

رجّالگان صحنه ی تزویر و زور و زر
آنان که دل سپرده نه و سر سپرده اند

ارزان خریده اند بسی گنج از انقلاب
کمتر از ارزنی است اگر رنج برده اند

ما را که قانعیم به یک گرده نان جو
له کرده زیر پا و چه پروار گرده اند

افسار نفس خویش رها کرده ، چون شهان
افسر به سر نهاده ، چه گویی فسرده اند؟

مخلب فرو به خون دل عشق بردگان
کی آن حنای عاریت از کف سترده اند؟

این بردگان زیر شکم هر چه مال بود
میراث فرض کرده از آباء و برده اند

آزادی این کبوتر معصوم را مدام
خنجر به کف گرفته و حنجر فشرده اند

گویی هنوز زمزمه ای می رسد به گوش
از اوج ها اگرچه که سیّاره خرده اند:

ما را اگرچه نیم نفس نیست زنده ایم
آنان نفس نفس زدگانند و مرده اند!

 

 

 

 

نقدها
  1. عباس خوش عمل کاشانی

    اردیبهشت 28, 1402

    ای کاش در پست هر شاعر درج می شد که خودش چندبار به آن پست رجوع کرده است.بلانسبت شما شنیده ام که معدودی می نشینند و پشت سر هم کلیک می کنند و به پستشان می روند تا به من وشما نشان دهند که تعداد رجوع کنندگان به شعرشان زیاد است.آماری چنین چه شأنیتی ایجاد می کند نمی دانم.

نظرها 12 
  1. معین حجت

    اردیبهشت 28, 1402

    دستمریزاد …استاد بسیار به حق و دلنشین سروده اید…👏👏👏💐💐💐

  2. مهدی سیدحسینی

    اردیبهشت 28, 1402

    درود استاد
    ان شاء الله همیشه شاد و سلامت باشید 🌹🌹

  3. نسرین حسینی

    اردیبهشت 28, 1402

    بسیار زیبا ودلنشین بود حضرت استاد
    درودها برشما وقلم زیباتون
    برقرار باشید 🌺🌺🌺

  4. ابراهیم حاج محمّدی

    اردیبهشت 28, 1402

    درودا حضرت استاد خوش عمل🌹🌹🌹🌹چقدر عالی و بیادماندنی است این نفیسه. دست مریزاد. بهره‌ی فراوان بردم🌹🌹🌹🌹🌹

    • عباس خوش عمل کاشانی

      اردیبهشت 28, 1402

      زنده باشید حضرت استاد سخن.از حسن توجه و عنایتتان ممنون و دعاگویم.

  5. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 28, 1402

    سلام و درود و خدا قوت

  6. طلعت خیاط پیشه

    اردیبهشت 28, 1402

    احسنت استاد خوش عمل کاشانی
    با قلم زرنگار شما چه زیبا روشن می شود ظلمت و زیان
    ظالمان و زور گویان انسان نما
    در پناه عشق خدا پاینده بمانید.
    🙏❤️🙏🌺🙏❤️🙏🌸🙏💐🌿🌿🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا