🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سر سودای تو

(ثبت: 253389) آذر 8, 1401 

 

امشب سر سودای تو دارد دلِ تنگم
باید سر تو با دل خونین بجنگم

دیشب به سرم میل شکار صنمی بود
امشب شده ام صید تو آهوی قَشَنگم

ای ماه رُخَت جلوه گر هر شب تارم
دیوانه ی دیدار رُخَت همچو پلنگم

این صید به پای خودش افتاده به دامت
زان ناوک مژگان نزنی تیر خدنگم

ای زلف شکن در شکنت گشته پریشان
ای کاش بیافتد سر زُلف تو به چنگم

شبگرد سر کوی توام ، دل به تو بستم
امشب سرِ سودای ِ تو دارد دلِ تنگم

 

محمد رضا شرعی
شبگرد
مهر ماه 97

 

 

 

 

نقدها
  1. سلام

    با عرض معذرت از جسارت وارده

    ای کاش (بیافتد) سر زُلف تو به چنگم

    طبق دلیل ذیل
    بیفتد صحیح است نه بیافتد

    وقتی الفِ مضموم و مفتوح بین بای تاکید و فعل می‌آید، لازم است تبدیل به «ی» شود، برخلافِ آن هنگامی که الف مکسور است هیچ تغییری در املای کلمه رخ نمی‌دهد، مانندِ بایست

    • جناب لایجی عزیز و بزرگوار
      سپاس فراوان از دقت نظر شما
      سپاس از راهنمایی شما
      سپاس

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آذر 8, 1401

    سلام و درود بر شبگرد عزیزم
    غزل زیبای عاشقانه ای ست لذت بردم
    به مصرع دوم بیت اول باید اندکی توجه شود
    باید سر تو، با دل غمدیده بجنگم
    در پناه خدا
    🌿👏👏👏👏👏👏👌❤️🌿

    • استاد ادیب و فرزانه ام
      سپاس از این همه لطف و دقت نظر
      سپاس از راهنمایی شما
      انتخاب و تغییر شما بسیار شایسته بود .تصحیح خواهم کرد
      سپاس

  2. جواد مهدی پور

    آذر 8, 1401

    سلام و احترام محضرتان جناب استاد شرعی عزیز

    زیبا ست

    از شعر پاکتان لذت بردم

    زنده باشید به مهر

    💐💐💐🙏🙏👏👏👏👏👏🌹

  3. حسین شیرکوند

    آذر 9, 1401

    🏵💐🏵💐🏵💐🏵

  4. درود جناب شرعی ارجمند
    شور انگیز سروده اید
    🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا